Aquesta notícia es va publicar originalment el 30/03/2017 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
L'Ajuntament de Das ha enviat aquest dijous a la Confederació Hidrogràfica de l'Ebre (CHE) una carta en la qual expressa la seva preocupació pel possible creixement del nivell del riu en les properes setmanes i que, com a conseqüència, aquesta situació inundi terrenys de cultius i prats del terme municipal. La carta recorda que l'estat actual del llit del riu al seu pas pels termes municipals de Das i Isòvol està afectat per l'acumulació de sediments en forma de branques, arbres i grava. Aquest material, en cas de creixement del nivell de l'aigua o riuades, podrien ser arrancats i obstruirien el pas de l'aigua provocant la inundació dels terrenys adjacents."L'any 1982 es va canalitzar el riu en aquest tram. Però, d'allò, no en queda res. Ara, s'hi acumula molt sediment i el terme municipal que en sortiria més perjudicat és Das. Després dels anys i els diners que ha costat recuperar els prats i les terres de cultiu que hi ha en aquesta zona, el perjudici seria molt important", ha explicat a Nació Cerdanya, Enric Laguarda. El president municipal ha manifestat que per aquesta raó es demana a la CHE que faci la neteja del llit del riu i que "si no poden fer-ho, que ens deixin fer a nosaltres perquè tenim mitjans i possibilitats. Evidentment ho faríem seguint les directius de la confederació", ha dit Laguarda.
L'Ajuntament de Das ha demanat que aquesta actuació es faci amb la màxima urgència ja que l'actual nivell del riu Segre al seu pas per aquest tram és molt alt i els terrenys, pel seu relleu, fàcilment inundables. La carta recorda que, en aquest sentit, que cal tenir present que hi ha una gran acumulació de neu a les capçaleres dels rius i que el conseqüent desglaç i les pluges poden fer pujar el nivell del riu.