Aquesta notícia es va publicar originalment el 05/03/2018 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
L’Associació Dones de Cerdanya prepara diversos actes per aquest proper 8 de març. I una de les activitats principals que vol organitzar l'entitat cerdana és sumar-se a una jornada de vaga general pel pròxim dia 8 de març que, segons ha informat, es farà simultàniament a 177 països.Serà la primera vegada a la història que s’organitzarà una vaga legal per reclamar igualtat real d’oportunitats i drets entre homes i dones. Des de l'Associació donen suport a aquesta mobilització i fan una crida per interrompre l’activitat productiva durant dues hores a partir de les 12.00 h i/o a partir de les 16.00 h. que es farà sota el lema “Si nosaltres parem, es para el món”.
D'altra banda també s'ha programat per a les 18.30 h al Museu Cerdà amb una Xerrada en què es tractaran els temes de “Violència econòmica dintre de la violència de gènere”, “Micromasclismes invisibles” i “Escletxa salarial entre homes i dones al mercat de treball” a càrrec de Francesc Aragüés, Mercè Samsó i Nati Balada, respectivament. Aquest acte és gratuït i està obert a tothom. Aquest actes finalitzaran amb un sopar de gemanor i tots s'han programat amb motiu de la celebració del Dia Internacional de les Dones.