Barcelona, entre les 20 millors ciutats del món per anar en bicicleta

Un estudi elabora una llista de les millors ciutats del món

| 18/06/2017 a les 17:26h
Especial: A la xarxa
Arxivat a: Internet, bicicleta, infraestructures, Barcelona, estudi, Bicicletes
Imatge d'un ciclista per Barcelona
Imatge d'un ciclista per Barcelona | Adrià Costa
Aquesta notícia es va publicar originalment el 18/06/2017 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Les ciutats cada cop s’estan adaptant cada cop més a la bicicleta. En els darrers anys s’han creat nombrosos espais per facilitar la circulació dels ciclistes, un col·lectiu que ha anat guanyant pes en els darrers anys. Amb l'Índex de Ciutats Amigues de bicicletes Copenhagenize 2017 s’han classificat 136 ciutats globals i identificat el top 20, utilitzant 14 paràmetres. Els denominadors comuns entre aquestes ciutats són clars: la realització del potencial de la bicicleta com a transport, la inversió en infraestructura, i un desig de fer millor les ciutats.

1. Copenhaguen, Dinamarca

La capital danesa segueix desenvolupant-se com una ciutat amiga de la bicicleta. S'ha invertit 150 milions de dòlars en instal·lacions de ciclisme en l'última dècada. Compta amb 16 nous ponts per a bicicletes i vianants construïts o en construcció.

2. Utrech, Holanda

Una de les ciutats més petites en aquesta llista, la ciutat holandesa té tendència a mantenir els seus nivells de bicicleta. Els carrers de bicicletes són comuns en moltes ciutats holandeses, però Utrecht compta amb el més llarg del país, de 3,7 milles.

3. Amsterdam, Holanda

Amsterdam té plans d'urbanisme i impressionants projectes de desenvolupament per la bicicleta, però encara estan en tràmit. S’han millorat les infraestructures darrere de l'estació central igual que les connexions com el que es Rijksmuseum.

4. Estrasburg, França

Com Utrecht i Amsterdam, el principal desafiament d'Estrasburg s'està assentant en els dissenys d'infraestructura uniformes a tota la ciutat. La ciutat ha estat per davant de la corba durant dècades, però ha evolucionat de forma fragmentada, usant una varietat de solucions. Millorar la seva infraestructura per ser intuïtiva i uniforme serà el complement perfecte per als seus plans d'urbanisme de la bicicleta d'una altra manera imaginatiu.

5. Malmö, Suècia

​Malmö té un enfocament fort per la bicicleta, però necessita actualitzar la seva infraestructura.
 
6. Burdeus, França

La ciutat ha de millorar la cohesió de la seva infraestructura i completant la xarxa. calmar el trànsit i tornar a assignar espai dels cotxes a les bicicletes.

7. Anvers, Bèlgica

Anvers té el potencial d'arribar a una quota del 25% o més, i fins i tot per arribar als nivells de bicicleta de les tres principals ciutats en aquest índex. Infraestructures uniformes i una reducció dràstica del trànsit d'automòbils són els camins a seguir.

8. Ljubljana, Eslovènia

Ljubljana està preparada per a un canvi. Tots els elements estan al seu lloc. No hi ha cap raó per què la ciutat no pugui trencar una quota del 20% en tan sols uns pocs anys. Gran part de la seva infraestructura segueix guies de bones pràctiques, la qual cosa fa que sigui més fàcil construir-ne més. Però els cotxes encara ocupen molt espai en la política de transport de la ciutat.
 
9. Tòquio, Japó

Tòquio ha de deixar de mirar a Amèrica a la recerca d'inspiració en planificació de carreteres i necessita mirar a Europa. Pistes per a bicicletes separades en els carrers ocupats transformarien la ciutat cap a millor.
 
10. Berlín, Alemanya

L'estranya barreja de dissenys d'infraestructura per a bicicletes resultants d'anys de planificadors que tracten d'esprémer les bicicletes en un paradigma centrat en el cotxe s'han de fer uniformes. Amb l'auge de la bicicleta de càrrega, la ciutat necessita planificar en conseqüència des del principi.

11. Barcelona, Catalunya

Tot i els plans positius que surten de l'Ajuntament, Barcelona encara vacil·la quan es tracta de restringir el trànsit d'automòbils i fer incursions serioses per al ciclisme. Els ciclistes encara han de prendre desviaments per anar per la ciutat. És hora d'adoptar les millors guies de pràctica i ampliar la xarxa per tal de veure un augment exponencial en el tràfic de bicicletes.

12. Viena, Àustria

Idees brillants estan veient la llum a Viena, però la ciutat necessita infraestructures. Els polítics estan disposats a parlar en tot tipus de conferències, però el fet és que la quota modal de la ciutat no està augmentant ràpidament.

13. París, França

Igual que a Berlín, Barcelona i Oslo, hi ha una forta voluntat política a París per a la millora de la qualitat de vida dels ciutadans. És difícil veure la ciutat complint el seu 15% de participació en bicicleta modal el 2020 o de fer complir la promesa de l'alcaldessa Anne Hidalgo de ser la millor ciutat amb bicicleta al planeta per d’aquí quatre anys.

14. Sevilla, Espanya

Sevilla es va convertir en pionera mundial en la promoció de forma ràpida i eficient de la bicicleta com a transport i ara està a punt per reprendre la seva campanya. El nou govern municipal aposta per la bicicleta positiva i amb ganes de recuperar el temps perdut.

15. Munic, Alemanya

Munic torna a l'esglaó més alt després d'abandonar-lo el 2015, impressionant amb els seus esforços per millorar la vida de la ciutat usant la bicicleta. La ciutat té una quota modal superior a Berlín i Hamburg i major xarxa de zones de velocitat.

16. Nantes, França

La ciutat francesa té un pla d'inversió de 56 milions de dòlars per obtenir la quota modal de la bicicleta a 12 per cent en 2030.
 
17. Hamburg, Alemanya

És una de les ciutats que aposta més per la bicicleta a Alemanya, i molts dels barris residencials que donen la impressió d'estar a Amsterdam o Copenhaguen. No obstant, ha uniformar i millorar la seva infraestructura si vol millorar els nivells de ciclisme a la ciutat.

18. Helsinki, Finlàndia

Hèlsinki va entrar al Top 20 en 2011, i després va surar per sota de la superfície fins a aquest any. La ciutat ha estat per davant de la corba des de fa molts anys i ha tingut unes infraestructures per a bicicletes que moltes altres ciutats no tenien.

19. Oslo, Noruega

El centre de la ciutat es tancarà als vehicles privats per a l'any 2019, l'aparcament està sent retirat en nombres impressionants, i està s’estan instal·lant noves infraestructures, incloent un carrer de la bicicleta. La ciutat ha fet les seves pròpies normes.

20. Montreal, Canadà

La ciutat està millorant el sistema bidireccional antiquat i planifica una xarxa intel·ligent. El polític Marc-André Gadoury ho està liderant amb un projecte d'infraestructura amb millors pistes per a bicicletes.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Un telèfon amb Whatsapp
Un telèfon amb Whatsapp | Flickr
La popular aplicació de missatgeria instantània inicia una nova etapa
Una abella
Una abella | PIxabay
Un estudi arriba a unes sorprenents conclusions
El Seat León lidera el rànquing de cotxes més venuts a l'Estat
El Seat León lidera el rànquing de cotxes més venuts a l'Estat | NacióMotor
Les matriculacions de turismes a Catalunya cauen un 2,8% durant l'any passat
Greta Thunberg, davant del Parlament suec
Greta Thunberg, davant del Parlament suec | Twitter
Amb només 15 anys, Greta Thunberg ha aconseguit que el seu discurs faci la volta al món
La misteriosa daina blanca dels Aiguamolls
La misteriosa daina blanca dels Aiguamolls | Josep Espigulé
Sorprenent troballa dels Agents Rurals mentre feien el cens a la zona
Una copa de vi
Una copa de vi | Pixabays
El catedràtic en Medicina Preventiva i Salut Pública i professor de la Universitat de Navarra, Miguel Ángel Martínez-González, ens dona la resposta
reportatge
Estudiants en una classe del Campus Catalunya de la URV
Estudiants en una classe del Campus Catalunya de la URV | ACN
19/10/2020
NacióDigital constata la creixent vulneració de drets lingüístics als graus i als màsters i la deixadesa de les facultats i el Govern a partir de diversos testimonis
PRIMÍCIA
Gabriel Rufián i Laura Borràs, en una imatge d'arxiu
Gabriel Rufián i Laura Borràs, en una imatge d'arxiu | ACN
19/10/2020
El govern espanyol s'assegura l'aprovació del primer pas per impulsar els pressupostos amb el vot d'ERC, JxCat i la CUP vinculant-ho a l'aval del món local per fer ús dels seus estalvis
sentència a la mesa
Els membres de la mesa del Parlament, a les portes del TSJC el primer dia de judici
Els membres de la mesa del Parlament, a les portes del TSJC el primer dia de judici | Adrià Costa
19/10/2020
El TSJC s'ha fet seus els arguments del Suprem en el veredicte de l'1-O i considera que la mesa va cometre un delicte de desobediència al TC
PARTITS
El president d’Òmnium, Jordi Cuixart.
El president d’Òmnium, Jordi Cuixart. | Adrià Costa
19/10/2020
Junts, ERC i la CUP es mostren receptius a impulsar la norma primer des del Parlament, mentre que els comuns defensen la reforma de la sedició com la via més ràpida per alliberar els presos
política espanyola
Abascal, Casado i Arrimadas, junts a l'escenari de la concentració de Colón de Madrid, el febrer del 2019.
Abascal, Casado i Arrimadas, junts a l'escenari de la concentració de Colón de Madrid, el febrer del 2019. | Europa Press
19/10/2020
La iniciativa de Santiago Abascal divideix l'ala dura del PP, amb Aznar a favor del vot en contra i Álvarez de Toledo apostant per"no votar no"
Mapes interactius
Mapa de municipis i comarques, en funció del risc de rebrot.
Mapa de municipis i comarques, en funció del risc de rebrot.
19/10/2020
Consulta en mapes i taules quants contagis recents s'han detectat, a nivell local i comarcal, i on es concentren els focus de propagació més ràpida