Pot l'aparença salvar-nos la vida?

Impressionant experiment que ens demostra fins a quin punt el nostre aspecte influeix en les reaccions dels altres

| 07/05/2014 a les 16:00h
Arxivat a: Internet, publicitat
Aquesta notícia es va publicar originalment el 07/05/2014 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
El vídeo que avui us portem forma part d'una campanya de la revista Forbes i ens mostra un experiment realitzat a Praga aquest passat mes de setembre. El resultat colpeix per la forma com ens mostra la importància de l'aparença en el món en què vivim. El punt de partida: un home estirat a terra en una plaça. El seu patiment és ostensible. No us perdeu les reaccions dels vianants:





COMENTARIS

Praga, ciutat perillosa
Anònim, 08/05/2014 a les 10:58
+1
-6
Veient aquest vídeo, Praga es l¡última ciutat on aniria de vacances.... no fos cas que t'agafi un iuiu i ningú t'ajudi.
El primer cas es espectacular!!! i en el segon, veig gent q passa pel costat i no fa res!!!! estan mirant cap un altre lloc!! on anirem a parar!! per sort això aquí a Catalunya, crec que no passaria!!!!! no?
no sé que dirt-te
Anònim, 08/05/2014 a les 11:15
+13
-0
Dius que aquí no passaria? No estic segur.

La meva dona, que agafa moltes vegades el tren amb els nanos petits (cotxets, bosses, etc, un merder) diu que mai l'ajuda ningú a pujar el cotxet. Ningú. Mai. Quan estava embarassada d'algun dels crios, fins i tot d 9 mesos, mai ningú s'aixecava per deixar-la seure. Això ho ha vist ella mil vegades, i jo unes quantes, no et parlo per parlar. La gent mirava cap a una altra banda.

O entrar un home gran al tren o algú delicat i la gent com si res, al seu rollo. Sempre, invariablement, jo m'aixeco (no és cap mèrit, és el que cal fer) i li deixo seure. Sempre he estat l'únic. Reconec que veure la gent en aquests casos com es fa la sueca em fot de molt mala hòstia.
asdasd
Anònim, 08/05/2014 a les 15:05
+3
-5
a tots els q feu escarafalls, em sembla q no heu intentat mai parlar amb un ionki sota els efectes de les drogues.

atentament.
resposta
Albert Autet, 08/05/2014 a les 20:25
+4
-1
Al que fa referència als ionquis. Una de dues: o ets molt ignorant o tens molta mala fe.
Usuaria de transport públic
Anònim, 08/05/2014 a les 22:13
+2
-0
Cada dia agafo mínim els ferrocarrils dues vegades i el metro un parell de vegades més. Mai he vist (potser una vegada en anys que fa que vaig amb transport públic) una persona gran o una dona prenyada quedar-se dretes mentre una persona "sana i jove" ocupa un lloc. Normalment son els joves els que s'aixequen primer. Aquesta situació aquí Catalunya crec que la veiem molt més en casos de racisme no tan en de manera de vestir. Aquí a un immigrant li passa alguna cosa i com si plogués.
Als transports publics...
Anònim, 09/05/2014 a les 08:48
+2
-0
Jo fa uns anys, em vaig trencar el genoll, i anava al metge en autobús, amb la cama enguixada i amb crosses, i mai es va aixecar ningú pre deixar-me seure. Havia d'anar de peu, amb una cama enguixada, i amb crosses...
Als transports publics...
Anònim, 09/05/2014 a les 08:53
+1
-0
Jo fa uns anys, em vaig trencar el genoll, i anava al metge en autobús, amb la cama enguixada i amb crosses, i mai es va aixecar ningú pre deixar-me seure. Havia d'anar de peu, amb una cama enguixada, i amb crosses...
Atenció, PUBLICITAT.
JoMateix, 10/05/2014 a les 00:33
+0
-0
Això no és un experiment sinó un anunci que lluny de denunciar el fet el promou. El més trist que ND es presti a l'equívoc i no ens digui clarament que és un anunci digne d'un psicopàta. Com aquell d'una clínica oftalmològica que ven operacions "en 3 minuts" com es tractés de comprar patates. Això és el que hauríem de denunciar. La manca d'escrúpols dels anunciants.
A Jomateix
Aprèn a llegir, 10/05/2014 a les 12:23
+1
-1
A la notícia hi diu clarament que és una campanya. Aprèn a llegir i t'estalviaràs ridículs.
A "Aprèn a llegir"
JoMateix, 18/05/2014 a les 00:51
+1
-0
Jo de lectura bé gràcies. I el que llegeixo és que es tracta d'un "experiment" quan en realitat es tracta d'una campanya no només publicitària sinó ideològica, amb una ideologia nociva que pretén justificar i presentar com a científicament naturals la manca de solidaritat, l'egoisme i el menysteniment cap a la humanitat. Aquest diari no s'hauria de fer ressó d'aquesta mena de maniobres nocive.A banda de llegir, cal saber fitrar i interpretar el que es llegeix. Per tant el que et pots estalviar tu és la prepotència d'accionista i/o lector de Forbes.
Vaya vaya....
Anònim, 21/05/2014 a les 18:28
+1
-0
Yo eso mismo lo he vivido en otra situación... cuando te encuentras un coche con problemas en la carrterera...
Yo me bajé del mio y fuí a empujar el coche que estaba en la entrada de una rotonda... Fué en Francia, y a nadie se le ocurrió parar un segundo a ayudar al conductor averiado... llámadme confiado, pero prefiero pensar que los apuros pueden sucederle a cualquiera.
Es un poco exagerado que ni la policia se acerque a ayudar... además no es Forbes la revistucha esa de la lista de megaricos?? que pasa que sólo los trajeados tienen derecho a ser socorridos??? Estoy jodido entonces... :P