La TDT perdrà 9 canals assignats il·legalment

La mala gestió de l'espectre i les llicències obliga diverses cadenes a retirar algunes de les seves propostes

| 01/05/2014 a les 10:25h
Especial: Reportatges
Arxivat a: Anàlisi, Televisió Digital Terrestre, Televisió de pagament, Ono, Movistar TV, TDT, Canal+
Aquesta notícia es va publicar originalment el 01/05/2014 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.

Nou canals de la TDT estan condemnats a desaparèixer a causa d’una assignació de llicències que no es va fer correctament, ni des del punt de vista tècnic ni legal. Els canals amb més audiència segueixen sent els que ja vèiem a l'època de la televisió analògica (TV3, T5 o A3 s'alternen sovint en les primeres posicions). Tot i això, alguns dels que es perdran també tenen una bona quota malgrat trobar-se en el grup dels més especialitzats i, per tant, minoritaris.


Els canals que hauran de tancar abans del 6 de maig ho fan després d'una sentència del Tribunal Suprem que invalida l'assignació feta l'any 2010 durant el govern del PSOE a Madrid. Corresponen a Atresmedia, Mediaset, Unidad Editorial i Vocento, i són els següents:

- En el cas d'Atresmedia, la companyia tancarà Nitro, laSexta3 i Xplora
- Mediaset ha decidit prescindir de LaSiete i LaNueve
- Unidad Editorial deixarà d'emetre un canal d'anuncis i AXN
- Vocento tancarà dos canals d'emissió d'anuncis
 
Aquest moviment podria suposar una gran oportunitat per la televisió de pagament: Telefónica ha presentat recentment les noves ofertes del producte agrupat Fusión que inclou línia de telèfon amb trucades incloses, connexió a Internet amb fibra òptica, una línia mòbil amb Internet i trucades incloses en algunes opcions i el seu servei de televisió, Movistar TV. A més, ha anunciat que convertirà les connexions d'ADSL en fibra allà on sigui possible, i tot això amb un preu molt semblant -i en alguns casos igual- que les ofertes prèvies que només oferien la línia fixa i la connexió a la xarxa.
 
El secret de tot això és pagar. En alguns casos disposem d'opcions addicionals, basades sobretot en esdeveniments esportius com els campionats de futbol, motociclisme o automobilisme, que solen augmentar considerablement la quota mensual. Malauradament, no hi ha possibilitat de compra per esdeveniment i només podem adquirir paquets que inclouen temporades senceres, tot i que en aquest cas el motiu seria més d'estratègia econòmica que tecnològic: l'opció dels micropagaments, o de l'adquisició de productes o serveis més fragmentats, sol ser més complexa però molt més útil per segons quins consumidors.
 
Tornant a l'entramat de la TDT, només li resta un argument a favor, tot i que potser el més important: no es paga. Però hem de ser conscients que la seva implementació va suposar una inversió important, en general tant per les infraestructures com per les adaptacions de les antenes dels edificis. Tots aquests esforços, i més tractant-se d'un passat no tant llunyà, podrien haver-se centrat en millorar les connexions i promoure alguna plataforma gratuïta de televisió IP, de manera que tota la inversió realitzada també hauria repercutit, directa o indirectament, en la qualitat de la connexió a Internet, un element que sovint, en determinats territoris, té una qualitat deficient.
 
En resum, disposem d'una TDT que ha obligat a adaptar les instal·lacions dels edificis dues vegades i va camí de requerir-ne una altra -que no deixa de ser una bona notícia pels antenistes- per una mala planificació d'aquells que només tenen una feina: planificar. Una TDT que competeix contra ofertes de pagament més ben estructurades, en plataformes més ben integrades i amb possibilitats de gravació o televisió a la carta que, per la TDT no són possibles si no es disposa d'equipament que no és barat a la llar o de subscripcions a serveis externs. Perquè si és gratuït, és per algun motiu. I segur que, amb tot això, les operadores com Movistar, Ono o Canal+, poden estar contentes: si la TDT és la seva competència, només han de tenir paciència i esperar. Els clients ja els aniran arribant amb el temps.
 
Miquel Serrabassa és cap de tecnologia i sistemes al Grup Nació Digital, on hi treballa des de l'any 2002. El podeu seguir a i a Google+ .

COMENTARIS

Que?
Anònim, 01/05/2014 a les 10:54
+7
-9
Aixó que dius de que amb la tdt no es pot grabar el que s'està emitint serà en el teu, en el meu, y em va valer 15 euros es pot grabar todo en un pen drive,
TANTA TELE AL FINAL SE OS FUNDIRÁ LA CABEZA COMO A LOS ZOMBIES
FUCKILLUMINATI NWO.
vaja
Anònim, 01/05/2014 a les 11:05
+44
-1
El resta no m'importa però l'xplora i la Sexta 3 que encara fotien alguna peli i algun documental guapo van i s'ho carreguen
En quant a gravacions
Anònim, 01/05/2014 a les 11:19
+13
-4
Dons la realitat es tot el contrari del que diu l'article. jo tinc Canal + desde fa 20 anys i fa pocs mesos em vaig instal·lar el i-plus tot pensant que era per millorar la qualitat i aprofitant que tenía tele nova amb 3D i gravadora nova de blue-Ray.
He estat gravant programes del i-plus a la meva gravadora i ara em dono compte de que no puc fer copies del contingut a un disc perque han instal·lat un sistema anti-copy a tots els seus continguts, incluits els canals de TDT que en el TDT gratuit son totalment gravables.
si no consegueixo revertir la situació d'alguna manera em donaré de baixa.
He lleguit que imagenio te el mateix sistema. o sigui que "bye bye tele de pagament"... Sempre ens queda internet !
N'HI ALGUN DEL GRUP GODO?
Anònim, 01/05/2014 a les 12:07
+20
-1
Amb quedo amb la frase "El secret de tot això és pagar"
Globalització pessetera.
CartanyaXSISI, 01/05/2014 a les 12:48
+18
-1
De moment podem seguir respirant gratis!!! . . . fins quant?
lladregots
pierrot, 01/05/2014 a les 17:14
+12
-0
Ens vau enredar amb allò del tdt gratuït, però vam haver de comprar l'adaptador-trampa, que no sempre funcionava bé. Hem hagut de empassar-nos uns canals absurds que, la majoria, no oferien res que valgués la pena. Ara, com a recompensa per haver fet milionaris uns quants "amiguets", ens obsequieu amb l'eliminació d'aguns dels canals que, de vagades, oferien quelcom de una mínima qualitat acceptable. Està clar que l'ojectiu no és altre que fer-nos pagar per veure allò que pot tenir interès. Sou insaciables! Ningú serà capaç d'aturar la corrupció dels oligarques (sempre els mateixos) que no deixen d'escanyar el poble?
El malsón de Movistar Fusión
Anònim, 01/05/2014 a les 18:19
+16
-0
Jo em quedo amb la frase "Aquest moviment podria suposar una gran oportunitat per la televisió de pagament: Telefónica ha presentat recentment les noves ofertes del producte agrupat Fusión". Vaig contractar l'estafa Fusion el més d'octubre passat i des de llavors m'han anat cobrant el que han volgut (serveis no contractats inclosos) quan han volgut. Un futur on aquests mangants passin a dominar la televisió fa esgarrifar. Només cal donar una ullada a les queixes i la desesperació dels usuaris estafats publicades a la seva Comunidad Movistar.
Sempre ens quedarà el Sandro Rey
Mago Mango, 01/05/2014 a les 18:29
+11
-0
Els canals retirats ara seran com el de Sandro Rey, ens mostraran el futur d'Espanya: NEGRE.
Mira la tijera Rajoy!!!
Si ens agraden les esdtafes dons endevan
Anònim, 01/05/2014 a les 23:06
+8
-0
Jo ho tinc ben clar me la bufa. La tele es una grandiosa me...
quan vull veure una serie o una peli ja se on anar a buscar-la sobre tot les series que es fan eternes plenes d'anuncis que a ningù els importa ja res, dons ho normal es anar a buscar preu en marques blanques o be anar a la botiga de confiança. Sincerament a mi ja m'esta bè. Si poden que tanquin Tele5 i Intereconomia, telebasura autentica.
Tinc el secret!!
Anònim, 01/05/2014 a les 23:23
+6
-0
Jo tinc el secret, que ningú pagui per la tv!! així es fotaran!!, ni movistar, ni ono, ni meee!!
Pagant Sant Pere Canta !
Anònim, 01/05/2014 a les 23:41
+2
-1
Es molt trist però es la veritat senyors. Si tens ganes de tenir una mica de qualitat en la programació televisiva has de pagar. Jo tinc el plus i Gol Tv i estic content sobre l'oferta esportiva que es amb la que més identificat estic. Els drets de televisió costen diners i d'alguna cosa es te que cobrar aquests continguts. Si les coses al nostre païs es fecin bé no caldria anar deixant diners a les plataformes de pagament que com sempre es beneficien d'aquesta crisis i contraataquen amb el que més hens agrada.
Solució: Internet a la Tv
J., 03/05/2014 a les 12:02
+1
-0
És penós que els professionals que organitzen la programació siguin uns ineptes, i que els teleespectadors haguem d'empassar la seva merda a canvi de 10 min. d'anuncis (per això mirem de fer zapping, i amb raó).

I què hem de fer, contractar una Tv de pagament?
DONCS NO! Ordinador portàtil o petit de sobretaula, connexió wifi, cables de monitor i de audio, teclat Tv i ja està, tot solucionat. Sí, pot semblar car al principi, i la qualitat pot ésser diversa, però no ho és tant i és una opció multimèdia que a la llarga surt BARATA i té més possibilitats (parlem d'un ordinador, i ja sabem perquè serveix, vaja).
Si no vols publicitat paga
Anònim, 03/05/2014 a les 20:04
+0
-0
Jo ting C+ desde fa + de 20 anys i ting el iplus + multiplus. I si que ia una manera de gravar del iplus al DVD a traves de cable euroconector pels canals de exterior que teniu tots , jo ho faig .