Google situa la llengua catalana entre les 10 a 15 més actives del món

Google diferencia les llengües que tenen una activitat més enllà de les seves fronteres territorials i aquelles que tenen activitat localitzada dins el seu àmbit territorial

| 29/03/2014 a les 14:03h
Arxivat a: Internet, Català a internet, Google, català, català a internet
Aquesta notícia es va publicar originalment el 29/03/2014 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.

El català se situa dins el rànquing de presència a Internet de les llengües occidentals/internacionals entre els números 10 a 15, amb un alt nivell de presència en relació al seu nombre de parlants, uns 10 milions de persones.

Així ho van manifestar els representants de Google en una ponència realitzada en el Convit, el 2n Congrés de Serveis Lingüístics de Territoris de Parla Catalana, adreçat a professionals de la llengua d’arreu dels Països Catalans, que s'ha celebrat a Reus el 24 i 25 de març.

Google diferencia en aquest rànquing entre les llengües que tenen una activitat més enllà de les seves fronteres territorials i aquelles que solament tenen activitat localitzada dins el seu àmbit territorial. En aquest sentit, el català forma part del rànquing de les llengües internacionals.

Així mateix, el representant de Google, Luis Collado (director de Google Books i Google News a Espanya i Portugal), també va fer notar que en una empresa global com aquesta la gestió del multilingüisme és un fet connatural de l'organització i és normal estar envoltat de persones que parlen 4 o 5 llengües. Així mateix, l'atenció als usuaris en llengua catalana, com en moltes altres llengües, es pot estar fent tranquil·lament des de la seu dels Estats Units, ja que estem parlant d'una empresa global.

COMENTARIS

ycom
Anònim, 29/03/2014 a les 16:07
+0
-10
Nacio digital copiant noticies del directe i ycom..vaya merda diari
ridícul
Anònim, 29/03/2014 a les 16:23
+2
-4
Aquest congrés va ser el 2011. Esteu fatal.
Jajajajajajajajajaja..........
Anònim, 29/03/2014 a les 23:46
+1
-11
Pero ese señor esta loco ¿oque .el Chino el ingles el Árabe elportuguel el Castellano el Alemán el Ruso el Japones el Griego el Italiano el Hebreo el Francés .E.c.t ra
para el" jjajajajajj "... listillo !!
Anònim, 30/03/2014 a les 00:28
+13
-1
No se refiere al numero total de personas que lo utilizan, sino a la proporcion de busquedas que se realizan con el numero de gente que lo habla !! Tonto dl culo !!
Y si, soy catalan a mucha honra !!

y tu comentario, demuestra la falta de comprension lectora tipica de sociedades retrogradas y de mente cerrada; justo todo lo contrario que deja ver este articulo! ;)
para el jajaja
Anònim, 30/03/2014 a les 04:44
+1
-0
se refiere al uso en internet fuera del ambito geografico natural de la lengua que gente que habla sin pensar antes
Mentira !!
Anònim, 30/03/2014 a les 10:35
+0
-9
esto no es cierto, la mayoría de la gente fuera de España ni sabes que existe el catalán
( no tengo nada en contra del catalán o Cataluña )
Mentira !!
Anònim, 30/03/2014 a les 10:36
+0
-10
esto no es cierto, la mayoría de la gente fuera de España ni sabes que existe el catalán
( no tengo nada en contra del catalán o Cataluña )
Mentira??
Daniel.Jacques, 30/03/2014 a les 18:55
+7
-0
Estic d'acord amb tu en una cosa, Anònim de les 10:36: efectivament la majoria de la gent ignora el fet diferencial català; però actualment no la majoria de la gent culta, d'això venim ocupant-nos darrerement, procurant cadascú com pot de fer-ho saber al món. A hores d'ara crec que podem ben bé creure que la majoria de la gent que ens interessa ja ho saben, i més coses saben i sabràn i correctament interpretaran, perquè som NOSALTRES els catalans qui els ho fem saber, i no vosaltres els unionistes que heu callat sempre per ocultar la realitat plurinacional i lingüística de l'estat espanyol. Però ja no cal que correu, que ja heu fet tard, ara tothom se n'està assabentant, i de manera correcta.
calidad no cantidad
Anònim, 30/03/2014 a les 19:56
+3
-0
no se trata del numero de gente que habla un idioma, en el bar, en el futbol en los toros por ejemplo.. se trata del numero de consultas y publicaciones hechas en esa lengua por internet.. es decir un uso mas culto...digamos
calidad de busqueda?
Anònim, 30/03/2014 a les 22:43
+0
-5
En que os basais para saber que estan buscando cosas cultas? Porque no veo en ningun sitio que lo ponga.

Podeis estar buscando chorradas, ej. "p...nis" para echar las risas, y google lo contara igualmente porque lo habeis escrito en catalan.

Estais diciendo que lean la noticia bien y los que no la leen soys vosotros.
Doneu la info tota
Anònim, 31/03/2014 a les 00:28
+0
-0
La informació és incompleta manca com es fa l'estudi i l'enllaç a l'original. Feu un flac favor a la causa.
La notícia real és aquesta
Anònim, 31/03/2014 a les 00:39
+0
-2


Llengcat/menuitem.21576464db9e81e7a129d410b0c0e1a0/?vgnextoid=8e4e4bf0edcbd210VgnVCM2000009b0c1e0aRCRD&vgnextchannel=8e4e4bf0edcbd210VgnVCM2000009b0c1e0aRCRD&vgnextfmt=detall&contentid=2ef32a16fc40f210VgnVCM2000009b0c1e0aRCRD
noticia caducada
Happo, 31/03/2014 a les 13:18
+0
-2
noticia caducada
Happo, 31/03/2014 a les 13:20
+0
-2
Noticia caducada
Anònim, 31/03/2014 a les 14:26
+0
-0
Un niño grandote le pega a otro más chico. Un señor le dice:
-¿Porqué le pegas?
-Porque es judío, y los judíos mataron a Nuestro Señor Jesucristo...
-¡¡Pero eso ocurrió hace casi dosmil años!!
- Ya, pero yo me enteré recién ahorita...
(Ya sé que es malo, pero los hay peores)
Para mentira
Anònim, 01/04/2014 a les 04:27
+3
-0
Quizá fuera de España no saben ni ke existe el catalán como dices pero ya esta subsanado él tema.Shakira lo ha hecho internacional!! Cómo dato curioso te diré ke en Cerdeña Italia hay una zona ke se habla catalan