Original promoció d'una marxa feminista al Maresme

Us mostrem una curiosa acció dalt d'un tren de Rodalies contra la reforma de la llei de l'avortament

| 27/03/2014 a les 14:50h
Arxivat a: Comunitats, feminisme, avortament, Maresme
Aquesta notícia es va publicar originalment el 27/03/2014 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
A la polèmica reforma de la llei de l'avortament del govern espanyol li estan sortint moltes crítiques, algunes més encertades que d'altres. Avui us en volem mostrar una de les més originals que hem vist. La impulsa la plataforma Maresme Feminista en forma de vídeo a la xarxa. El material va ser enregistrat dalt d'un tren de Rodalies.


El vídeo forma part de la promoció d'una marxa feminista programada aquest 28 de març davant l'estació de la Renfe de Mataró. 

COMENTARIS

Hmmm...
Anònim, 27/03/2014 a les 16:37
+10
-55
D'acord amb moltes coses que diuen aquestes noies, menys en el tema del avortament, ja que no és una cosa tan fàcil de solucionar...

El dret de la Dona acaba i xoca a on comencen els drets del "nadó", diguem-ne aixi, ja que hi és dins de la panxa, dic nadó perquè el significat de la paraula "persona" va més definit com a terme legal per anomenar-nos entre nosaltres. Els casos extrems s'han de valorar i prendre grans i difícils decisions, ja que estan en joc dues vides, la de la dóna i la del nadó, però totalment en desacord en voler avortar perquè ha sigut no desitjat, s'ha de tenir responsabilitat i acceptar les conseqüències. Que em destrossa la vida?: tu no li dónes ni oportunitat al teu fill de tenir-la, a més a més que el mates. Que no podrà ser feliç perquè no tinc prou per educar-lo?: Hi ha l'adopció, els orfenats, parelles que no aconsegueixen tenir fills... Encara que no hagi pogut tenir el mateix que podria haver tingut un nen en una situació més normal de família establerta, perquè no li preguntes quan tingui us de raó si preferiria no haver nascut(per no dir que el matessin abans de néixer)? Si aquesta llei d'avortament que voleu hagués estat en el moment que vas néixer... potser tu no haguessis nascut.. que en penses? Es molt difícil ordenar les idees així d'aquesta manera... El gran problema resideix en la falta de responsabilitats que ningú vol acceptar (mala educació general) i en la confusió també de mala educació general del que és realment el que hi ha en el moment que l'embrió queda fecundat, no és només un grapat de cèl·lules... Perquè clar, jo tinc clar en el punt en què hi ha vida, però vosaltres que voleu dir-li persona, quan es converteix en persona l'embrió fecundat dins de la panxa??, a partir de quan li diríeu fill? Perquè les dones que volen tenir fills, a la mínima que saben que es queden embarassades, ja saben que el seu fill és allà dins de la panxa, i procuren cuidar-lo i estimar-lo tot i ser "només" un embrió fecundat o grapat de cèl·lules?! A veure quanta gent arriba a llegir fins aquí al final sense encara no haver posat un "DISLIKE", a veure quanta gent se'm tira a sobre... aneu de literalistes i en realitat sou els d'idees més tancades... Fa pena que es promocioni tan lliurement i fàcilment l'avortament en un divertit vídeo quan en realitat només feu que tancar vosaltres els ulls per no saber realment el que feu avortant, només us quedeu en el vostre egoisme.oportunitat al teu fill de tenir-la, a més a més que el mates. Que no podrà ser feliç perquè no tinc prou per educar-lo?: Hi ha l'adopció, els orfenats, parelles que no aconsegueixen tenir fills... Encara que no hagi pogut tenir el mateix que podria haver tingut un nen en una situació més normal de família establerta, perquè no li preguntes quan tingui us de raó si preferiria no haver nascut(per no dir que el matessin abans de néixer)? Si aquesta llei d'avortament que voleu hagués estat en el moment que vas néixer... potser tu no haguessis nascut.. que en penses? Es molt difícil ordenar les idees així d'aquesta manera... El gran problema resideix en la falta de responsabilitats que ningú vol acceptar (mala educació general) i en la confusió també de mala educació general del que és realment el que hi ha en el moment que l'embrió queda fecundat, no és només un grapat de cèl·lules... Perquè clar, jo tinc clar en el punt en què hi ha vida, però vosaltres que voleu dir-li persona, quan es converteix en persona l'embrió fecundat dins de la panxa??, a partir de quan li diríeu fill? Perquè les dones que volen tenir fills, a la mínima que saben que es queden embarassades, ja saben que el seu fill és allà dins de la panxa, i procuren cuidar-lo i estimar-lo tot i ser "només" un embrió fecundat o grapat de cèl·lules?! A veure quanta gent arriba a llegir fins aquí al final sense encara no haver posat un "DISLIKE", a veure quanta gent se'm tira a sobre... aneu de literalistes i en realitat sou els d'idees més tancades... Fa pena que es promocioni tan lliurement i fàcilment l'avortament en un divertit vídeo quan en realitat només feu que tancar vosaltres els ulls per no saber realment el que feu avortant, només us quedeu en el vostre egoisme.
molt bo
David, 27/03/2014 a les 17:15
+24
-4
M'ha encantat aquesta manera de promocionar aquesta marxa feminista.

Respecte el senyor anònim antiavortista, orfenats? en serio?
Adopció? tu saps totes les traves legals que hi ha en aquest país per adoptar un nen d'aquí? I parlo d'un nen d'orfenat, ja ni parlar del nadó d'una noia que no el volia. Per no parlar de tots els problemes psicològics que pot causar portar un embaràs no desitjat fins al final.
I si, jo t'he posat un bon "DISLIKE" com dius tu. Crec que només les dones que queden embarassades tenen dret a decidir el que volen fer, seran elles qui experimentaran tots els canvis hormonals i físics. I per a mi un ovul fecundat, en una dona que no vol tenir cap embaras en aquesta etapa de la seva vida, no té més drets que qualsevol altre cel·lula i encara més, més drets del conjunt de cel·lules del que forma part.
avortament.
Anònim, 27/03/2014 a les 18:32
+6
-29
a favor de l'avortament però segur que a aquestes feministes no els hi agradaria que les haguesin avortat.
feministes i masclistes
Anònim, 27/03/2014 a les 19:19
+4
-24
l'equivalen de :feministe,es mascliste si no quin es:
???
Feminisme no és masclisme a la inversa
Comunista independentista, 27/03/2014 a les 19:56
+23
-3
L'equivalent a feminisme a la inversa no és masclisme. Per què? Senzill. El masclisme proposa i exerceix la creença que l'home és superior a la dona i, per tant, ha d'erigir-se com a dominador de la vida pública i privada enfront de les dones tot sotmetent-les a la seva voluntat. A la societat que està regida pel principi del masclisme l'anomenem societat patriarcal, que és el tipus de societat que impera als Països Catalans, per exemple.

El feminisme però, no defensa la superioritat de les dones, ni que les dones hagin de dominar la vida pública i privada, ni que hagin de sotmetre els homes. El feminisme prové de la idea radical que dones i homes hem de ser iguals quant a drets independentment del nostre sexe biològic. Les primeres feministes van aparèixer per reclamar el dret a vot per a les dones, fixa't que no volien que votessin només les dones, sinó que volien que TAMBÉ votessin les dones.

Per tant, equiparar feminisme amb masclisme és un error greu.

Bravo A Cavall de Forques, sou un exemple de lluita! Visca la lluita feminista!
No és un nadó
Anònima, 27/03/2014 a les 20:36
+12
-2
Dius nadó quan hauries de dir una altra cosa, resulta que un nadó és un bebè que ja ha nascut, i ha nascut perquè la seva mare així ho ha volgut. És precisament en aquests petits detalls, que molta gent barreja per crear confusió, on es troben les grans diferències. I és que nosaltres parim, nosaltres decidim!!
No és un nadó
Anònima, 27/03/2014 a les 20:39
+4
-1
Dius nadó quan hauries de dir una altra cosa, resulta que un nadó és un bebè que ja ha nascut, i ha nascut perquè la seva mare així ho ha volgut. És precisament en aquests petits detalls, que molta gent barreja per crear confusió, on es troben les grans diferències. I és que nosaltres parim, nosaltres decidim!!
estic amb vosaltres
Anònim, 27/03/2014 a les 20:41
+6
-1
Em sembla una campanya molt original.
Molts ànims i tot el meu recolzament en aquesta lluita per que com a dones i com a persones teniu dret a decidir.
i els drets dels no-nascuts?
Anònim, 27/03/2014 a les 21:36
+5
-13
Infleu-me a negatius però...

Ningú no pensa en els no-nascuts? Tot això està molt bé, que la dona decideixi sobre el seu cos, i m'alegro dels avenços que estem fent però... realment ningú pensa en aquells que encara no han nascut, els més dèbils, aquells que no poden defensar la seva vida (o per alguns futura-vida). Què ens haguès passat a tots nosaltres si la nostra mare haguès avortat? És molt fàcil passar de puntetes sobre aquest tema, és clar, ells no es queixen... pero hi són. De debò ningú no hi pensa, ni que sigui una mica?

Els que sigueu pares ho entendreu... mireu els vostres fills... mireu-los a la cara, ells que són la vostra vida, i pregunteu-vos: i si haguès decidit no tenir-lo¿?

Això no treu que no pensem en la dona, hi és clar. Però no només en ella!
per a en i els drets dels no-nascuts
Anònim, 27/03/2014 a les 21:58
+9
-1
Doncs que no haguéssim nascut, tranquil no ho estaries lamentant.
Entenc la reflexió, però un fetus no està dotat de consciència ni res per l'estil. Què et fa pensar que el fetus sentirà llàstima?. Si jo hagués estat avortat perquè la meva mare no estava preparada per criar-me de forma digna, no hagués tingut problema.
Si mires la definició d'ésser viu, veuràs que un fetus no hi encaixa.
Atentament
Wow!
Vull Buta, 27/03/2014 a les 22:07
+4
-2
Brutal! Chapeau! Pots estar a favor o en contra de l'abortament, però la protesta, la queixa, la discordància és per treure's el barret. Contra les imposicions de lleis rèpliques astutes. Quant de talent! Enhorabona noies!
avortament legalitzat
Anònim, 27/03/2014 a les 22:16
+3
-1
si una mare no vol continuar un embaras pel motiu que sigui, perque ha d'optar per la via clandestina per interrompre'l. Deixem de ser hipocrates! Com pots comparar un fetus no desitjat amb els teus fills?
enhorabona per l'originalitat i tot el meu recolzament.
despertem les ments dormides!
vaja
Anònim, 27/03/2014 a les 22:23
+2
-1
Podrieu comprar-vos un dire de foto perquè el tema vídeo... bé, millor ho deixem. Està molt bé que la gent es queixi del què vol, per això estem aqui.. no...?

...
abortament
anna maria, 28/03/2014 a les 00:44
+1
-2
Si jo hagués de neixer amb alguna malformació, preferiría no neixer. Hem de ser lliures x fer el que ens doni la gana amb el nostre cos. Es com si ara hi hagués cura x el cáncer, i hagués algú que ens digués que no ens Podem medicar i que em de morir.
tren
anna maria, 28/03/2014 a les 00:48
+2
-2
Enhorabona per el que heu fet noies!! Tandebò us trovi algún día amb algún dels trens que agafo jo.
molt bé noies
Anònim, 28/03/2014 a les 16:21
+1
-2
Hi estic totalment a favor. Alguns pro-abortistes, però, dieu cada bajanada que ens feu quedar malament als altres. "si tingues alguna malformacio preferiria no neixer". Déu me'n guard que tinguis algun problema de salut a la vida perquè vas de cap al suicidi.
Respecte prioritzar nadó o dona
Anònim, 28/03/2014 a les 17:18
+1
-0
Ens han educat per fer veure els drets del nadó (que anomenar-lo nadó és qüestionable si és un fetus de pocs mesos) prevalen sobre la dona. S'està superposant la vida d'un no nascut per sobre d'una persona que viu.
A CAP dona li ve de gust avortar, està clar. Però qui ens ha de dir quan o fins quan ho volem fer?
El problema està en l'educació. Només ens veten pel que no podem fer, prohibicions i més prohibicions, però no ens eduquen per PREVENIR-HO. Si tothom tingués educació sexual segurament s'evitarien molts avortaments.
Per exemple, el Canadà té l'índex més baix d'avortaments i és el país on esta menys vetat. Per algo serà no?
FRIKIS
Superchula, 28/03/2014 a les 20:17
+5
-7
En serio, primer de tot dir-vos que sembla ser que us aborriu una miqueta no per fer això. Segon, la majoria de vosaltres no us fa falta que canviin la llei perquè veient-vos no crec que lligueu massa (GORDAS) i, per últim, perquè somriueu al vídeo? Fa gràcia o algo?
Resposta a la superchula
Anònim, 28/03/2014 a les 22:57
+1
-1
La veritat és q encara em quedo sopresa de llegir coses com aquestes. Jo crec q s'hauria de fer una nova llei, però per estirpar el cervell de persones com tu i substituir-lo per un de nou. Hauries d'aprendre una miqueta de les persones q han fet aquest video. Potser aixi hauries captat el missatge i no t'hauries dedicat a observar a qui li sobren uns quilos o no. De totes maneres...a la q li sobrin ho podrà solucionar quan vulgui, en canvi tu...per solucionar lo teu hauràs d'esperar a q es faci la nova llei q abans t'he comentant.
un fill
Anònim, 29/03/2014 a les 10:40
+1
-3
Us heu parat a pensar q un fill es para la resta de la teva vida ? Una responsabilitat mol gran , si et quedas embarazada en circunstancias de la teva vida en la q no pots cuidar alimentar y donarli una educacio , quina vida tendría aquet fill. Duas vidas destruzadas , mare y fill , per no di la resta de familia invilucrada
A superchula
Anònim, 30/03/2014 a les 11:58
+2
-0
No estic d'acord en el que dius. A la majoria del homes agraden les dones ben formades, no aquelles tan seques que es poden amagar darrera un fanal i no se les veu. Si penses això dels teus semblants, és que tens un problema psicològic greu i per culà de gent amb el teu pensament hi ha tantes malalties de transtorns alimentaris, persones sense personalitat, que son el que la gent volen que sigui, gent superficial que només l'importa l'exterior.
Ja m'agradarà veure quan et quedis prenyada sense voler-ho y se't vagi espatllant la figura que per les teves paraules donde a entendre que tens, que, a més, no et durarà sempre. Gent com tu sou un càncer
A superchula
Anònim, 30/03/2014 a les 13:23
+2
-0
No estic d'acord en el que dius. A la majoria del homes agraden les dones ben formades, no aquelles tan seques que es poden amagar darrera un fanal i no se les veu. Si penses això dels teus semblants, és que tens un problema psicològic greu i per culà de gent amb el teu pensament hi ha tantes malalties de transtorns alimentaris, persones sense personalitat, que son el que la gent volen que sigui, gent superficial que només l'importa l'exterior.
Ja m'agradarà veure quan et quedis prenyada sense voler-ho y se't vagi espatllant la figura que per les teves paraules donde a entendre que tens, que, a més, no et durarà sempre. Gent com tu sou un càncer
Tants adelantament i tot perquè?
Anònim, 08/09/2014 a les 12:59
+0
-0
Tants adelantaments com hi ha abui en dia i tants avortaments! Com és possible que no és sigui prou responsable? Hi han molts métodos anticonceptius per evitar enbarasos. Informeus'en bé i sigueu responsables per evitar a ver de fer un abortu que és un ser viu que és va forman. A més i les malalties de transmisió sexual, que no si pensa amb això? És pot agafar una malaltia i no treuresela mai més de sobre, com el sida, etc.