NoKadi, una nova aplicació de suport a la fidelització dels comerços

Creada per tres emprenedors a Castelldefels

| 09/05/2013 a les 08:02h
Arxivat a: Telefonia mòbil
Aquesta notícia es va publicar originalment el 09/05/2013 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Viktor Göhlin, Ioanna Vasilatou i Aldo Martínez, de 31, 34 i 40 anys, han llançat des de Castelldefels l'aplicació per a smartphones NoKadi. Foto: NoKadi / ACN

Tres emprenedors de Castelldefels i Barcelona han llançat al mercat una aplicació per a smartphones que permet digitalitzar i unificar al mòbil les targetes de fidelització, soci o programes de punts que els consumidors acumulen dels comerços, restaurants i altres empreses de serveis. L'objectiu és facilitar a l'usuari l'ús dels descomptes i avantatges que ofereixen les seves botigues, supermercats o aerolínies preferides i alhora, facilitar a les empreses una major flexibilitat, immediatesa i proximitat en les campanyes de màrqueting amb els seus clients o socis. L'app és de descàrrega gratuïta i està disponible per iOS, Android i també en format web, en una primera versió en castellà i anglès.
 
Segons un estudi de mercat elaborat per NoKadi, el 44% dels consumidors no aprofiten els avantatges associats als programes de fidelització perquè, en la majoria dels casos, no duen a sobre les targetes a l'hora de fer la compra. "Amb NoKadi, les targetes passen de la cartera o el calaix de casa, al mòbil personal que va sempre amb nosaltres", explica Ioanna Vasilatou, una dels tres socis emprenedors.
 
Ella juntament amb Aldo Martínez i Viktor Göhlin, d'origen grec, xilè i suec, respectivament, i instal·lats des de fa uns deu anys a Castelldefels i Barcelona, van començar a treballar en l'aplicació l'estiu del 2011, després de veure que un projecte semblant funcionava força bé als Estats Units. "Jo mateixa em trobava amb tots aquests problemes, tenia més de 25 targetes i quan anava a comprar es quedaven a casa o la targeta la tenia el meu marit, i sempre em perdia ofertes i punts", explica. 
 
Un any més tard, a finals del 2012, i després de fer una inversió inicial de uns 250.000 euros amb fons propis i de familiars i amics, van llençar al mercat l'app NoKadi. En aquest sentit, reconeixen l'entorn favorable per al disseny i llançament d'aplicacions mòbils que hi ha a Barcelona, capital del Mobile World Congress. Actualment NoKadi està disponible en una primera versió en castellà i anglès i fins al moment, ja ha aconseguit unes 2.500 descàrregues a nivell mundial, la majoria en el mercat espanyol. 
 
Màrqueting directe a través del mòbil
 
L'objectiu de NoKadi és esdevenir una eina de comunicació àgil i directe en les campanyes de fidelització entre les empreses i els seus clients, i potenciar així el màrqueting en els smartphones, una tendència innovadora més flexible, eficient i barata que les campanyes tradicionals com els flyers, la publicitat en paper, les campanyes de mailings o les targetes de plàstic. "Les empreses volen estar on estan els seus clients, i avui en dia els clients estan més que mai als mòbils", destaca Ioanna.
 
Així la nova aplicació ofereix avantatges pel consumidor però també per a les empreses. En el primer dels casos, "facilita la vida" als usuaris que descarregant-se l'aplicació, i un cop definit el seu perfil, poden digitalitzar les seves targetes de soci al mòbil i rebre també a través del seu dispositiu personal, les campanyes de promocions i descomptes en temps real.
 
Per a les empreses, NoKadi posa a la seva disposició l'actualització permanent de les dades personals dels seus socis o consumidors fidels, llançar campanyes de màrqueting en temps real i, el més novedós, mesurar el resultat i l'acceptació d'aquestes campanyes també en temps real a preus molt més econòmics. 
 
"Els hi oferim un canal de comunicació obert permanentment amb els seus clients a través dels dispositius mòbils que els acompanyen en tot moment", destaca Ionna qui recorda que més del 50% de la població d'Espanya i el Regne Unit, per exemple, tenen un smartphone personal.
 
Expansió comercial
 
Un cop desenvolupada l'aplicació i la plataforma de gestió de les dades dels consumidors per a dispositius mòbils de iOS, Android i també format web, els impulsors de NoKadi, instal·lats a Castelldefels, se centren ara en el terreny comercial per incorporar en l'aplicació a les empreses interessades, que és d'on preveuen obtenir els principals ingressos. El projecte ha estat, en general, molt ben rebut i ja hi ha destacades marques del sector de les assegurances, la cosmètica i la moda del mercat espanyol interessats en entrar-hi. 
 
Posteriorment, treballaran en l'expansió de l'app per altres mercats europeus com el Regne Unit i Grècia. I tenen també en projecte afegir noves funcionalitats a l'aplicació, per tal que es pugui també adequar a les necessitats d'empreses i comerços més petits i pròxims, que vulguin aprofitar les noves tecnologies en les seves campanyes de fidelització i potenciació de la seva marca. 
 
Estan segurs que a curt termini, en un màxim de cinc anys, les targetes de plàstic de fidelització de clients hauran desaparegut. "D'alguna manera s'hauran substituït per les noves tecnologies", diu Ionna, qui confessa que espera que l'app de NoKadi pugui liderar aquest canvi.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Un telèfon amb Whatsapp
Un telèfon amb Whatsapp | Flickr
La popular aplicació de missatgeria instantània inicia una nova etapa
Una abella
Una abella | PIxabay
Un estudi arriba a unes sorprenents conclusions
El Seat León lidera el rànquing de cotxes més venuts a l'Estat
El Seat León lidera el rànquing de cotxes més venuts a l'Estat | NacióMotor
Les matriculacions de turismes a Catalunya cauen un 2,8% durant l'any passat
Greta Thunberg, davant del Parlament suec
Greta Thunberg, davant del Parlament suec | Twitter
Amb només 15 anys, Greta Thunberg ha aconseguit que el seu discurs faci la volta al món
La misteriosa daina blanca dels Aiguamolls
La misteriosa daina blanca dels Aiguamolls | Josep Espigulé
Sorprenent troballa dels Agents Rurals mentre feien el cens a la zona
Una copa de vi
Una copa de vi | Pixabays
El catedràtic en Medicina Preventiva i Salut Pública i professor de la Universitat de Navarra, Miguel Ángel Martínez-González, ens dona la resposta
CRÒNICA
El líder del PSOE, Pedro Sánchez, amb el rei Felip VI aquest dimarts
El líder del PSOE, Pedro Sánchez, amb el rei Felip VI aquest dimarts | ACN
17/09/2019
El fracàs de la investidura de Sánchez dona el tret de sortida a la campanya amb retrets creuats sobre qui és el culpable i Catalunya com a escull irresolt
investidura espanyola
Felip VI i amb Pedro Sánchez, al final de la trobada entre tots dos aquest dimarts.
Felip VI i amb Pedro Sánchez, al final de la trobada entre tots dos aquest dimarts. | @casareal
17/09/2019
El fracàs de la investidura ho és també del poder moderador, que no ha sabut evitar el bloqueig polític
procés català
Els impulsors de la cimera de l'esquerra sobiranista del desembre
Els impulsors de la cimera de l'esquerra sobiranista del desembre | ACN
17/09/2019
L'objectiu de la trobada de desembre es construir un "fòrum de diàleg franc" que permeti l'entesa amb el conjunt de l'esquerra republicana i rupturista
procés català
Eva Parera
Eva Parera | Adrià Costa
17/09/2019
La seva sortida sorprèn els impulsors del nou partit, que recorden que "ella va participar en el 9-N"
crítica de sèrie
«Creedme», minisèrie sobre una violació a una jove
«Creedme», minisèrie sobre una violació a una jove | Netflix
17/09/2019
Netflix produeix la minisèrie basada en la investigació guanyadora d'un premi Pulitzer amb un elevat to reivindicatiu i un retrat humanista dels procediments policials
Barça: Champions League
Ter Stegen atura el penal de Reus.
Ter Stegen atura el penal de Reus. | FCBarcelona
17/09/2019
Els blaugrana, avui de verd, empaten a zero en el debut a la Champions League