Catalunya exporta tecnologia mòbil

Una visita als estands amb representació catalana del Mobile World Congress

| 28/02/2013 a les 09:00h
Especial: Especial Mobile World Congress 2013 - Barcelona
Arxivat a: Empreses, mwc
Aquesta notícia es va publicar originalment el 28/02/2013 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.

Galeria de fotos: la representació catalana al Mobile World Congress


El Pavelló Catalonia apareix a l'esquerra de les escales mecàniques que condueixen al Hall 4, al darrere, precisament de l'estand d'empreses de l'estat espanyol, separades per un passadís. Un taulell ens dóna la benvinguda a aquest mòdul allargat, que té expositors a cada costat i, al final de tot, una zona plena de taules on s'hi poden fer trobades o reunions o, com se n'hi diu aquí, networking.



Triem primer el costat menys visible, potser perquè no queda a mig camí entre el Hall 3 i la sala de conferències, amb un trànsit constant. Allà, ens hi trobem l'estand de SlashMobility, que ens conviden a veure DressApp, una aplicació de la que se'ls veu orgullosos, tant al Carlos  i el Daniel, caps de desenvolupament, com a la Núria, responsable de comunicació. Quatre idiomes, 100.000 usuàries (la Núria remarca el femení) de 140 països i ara permet la compra a través de l'aplicació d'armari virtual. Com que ja havien estat l'any passat al congrés, els preguntem quins canvis hi han notat i, tot i que la infraestructura de Fira Gran Via és "molt millor", però noten que estan "més apartats", tot i que els possibles interessats "van més per feina".

Ens hauria agradat que ens diguéssin com pronunciar bé Yuilop, però l'estand sempre té algú consultant. Potser els pregunta el mateix que ens preguntem nosaltres, o com ofereixen una comunicació lliure i gratuïta, amb una aplicació OTT, que no depenen de l'administrador de la infraestructura (com les operadores).

Mentrestant, a l'estand de theChanner hi descobrim la primera televisió social mòbil, per Android i iOS. Una mirada de recèl respon a la pregunta sobre Windows Phone, però m'aclareixen que és perquè Microsoft no permet tots els còdecs i l'experiència d'usuari seria molt pobre. Repeteixen al pavelló català, i coincideixen amb SlashMobility: l'actual emplaçament els sembla més allunyat que en edicions anteriors, però els visitants són més selectius.



L'anglès, present a tot arreu, ens torna a acompanyar quan trepitgem l'estand d'Artifical Solutions. Ens entenem, però, mentre ens expliquen que l'estand els serveis, bàsicament, de meeting point abans d'anar-se a reunir. Indigo, el producte que hi presenten, és una "assistent personal que ha de canviar la interacció entre consumidors i tecnologia".

És mig matí i els passadissos s'omplen de visitants, fent que en alguns estands s'hi formin fins i tot cues. En altres, sembla que se n'han anat a esmorzar. iSOCO presenta una assistent virtual; i VozTelecom és una "operadora de serveis TIC al núvol". I a VeraSat es passen bona part de la nostra visita al pavelló ocupats explicant la seva nova plataforma mòbil Satway, per enviar SMS gratuïts.

A Connectis l'Oriol es mostra "content" amb la seva participació al Mobile World Congress, i ens explica que tenen entre els seus clients importants representants de banca mòbil o del sector aeroportuari. La companyia ha facturat 42 milions d'euros el 2012, i espera arribar als 45 aquest any.



El següent estand és el d'e-movilia on en David ens reitera que això de l'NFC no és només per pagaments, que ells ho estan implementant en empreses per la monitorització en temps real d'activitats. Al MWC des de 2007, busquen tancar acords amb socis llatinoamericans.

Adsmedia ofereix un producte prou llaminer, si ens fixem en la gent que hi ha davant l'estand: publicitat al mòbil, amb clients com McDonalds o Nestlé, i l'objectiu de facturar més de 30 milions d'euros aquest 2013. Al costat, Genaker mostra una solució PTT (push to talk) que, com a fet diferencial, connecta usuaris de ràdio PMR/TETRA i telèfons mòbils. I kailab també té l'estand ocupat, mostrant aplicacions, jocs i webs mòbils de les que ha desenvolupat.

De good deal ens sorprèn un quiosc amb un cert aire antic: aquelles columnes amb una pantalla que fa temps que estem acostumats a veure, sobretot en ciutats. Serveix per imprimir codis de descompte de supermercats, ens explica en Pau López: els lectors d'aquests locals no poden llegir pantalles, així que no hi ha més remei que imprimir-los. I els plans per integrar-hi NFC hi són, però ens recorden que un supermercat és un espai amb un ventall molt diferent de clients, on les innovacions són més difícils d'introduir.

En Toni Bachiller ens explica, a l'estand de Giropark, que el seu objectiu final és el de finançar la Fundació MIFAS per a discapacitats físics de la demarcació de Girona. I ho volen aconseguir buscant un soci tecnològic per garantir el creixement de les eines de gestió de zones blaves i aparcaments. I ens fan adonar d'una cosa que ningú ens havia dit: que els quatre dies de congrés són només la punta d'un iceberg de mesos de treball, que és on realment han notat l'empenta del MWC.

On més gent hi ha és a l'estand de Tempos21, on hi presenten solucions de "mobilitat intel·ligent": plataformes de comerç mòbil, o solucions de connectivitat Wifi i Bluetooth integrats al paviment de les ciutats.



Els banyolins Marc Coll i Josep Maria Teixidor de Sixtemia ens expliquen que han fet la nova aplicació per tauletes de TV3. I la de la Marató de TV3. I la de Nestlé, UnnimCasa o Rosa Clará. Així fins a més d'un centenar. També ens diuen que enguany, al seu segon any de participació al MWC, veuen grans oportunitats d'internacionalització, en un moment en què semblen centrats en la salut mòbil, mHealth. Quan veiem que han fet l'aplicació de David Villa i pensem en el resultat del Barça-Madrid d'ahir ens mirem, còmplices. Avui evitarem el tema.

Zyncro és el següent estand: xarxa social corporativa, podem llegir. Precisament en Daniel Albert, Mobile Product Manager, ens diu que el principal repte és explicar què vol dir això a la gent que ve de l'extranger. Però explicant-ho, els visitants surten prou convençuts. I, a més, visitar altres estands els obre moltes portes.

Seguim però com més a la vora del Brokerage Event ens acostem, més difícil és arribar als estands. Magazzapp presenta una eina per crear publicacions digitals amb quiosc virtual, esperant facturar 600.000 euros a l'estat espanyol.

Acabem aquest costat del pavelló veient Globalcomm Europe, creadors de VoiceGen, Idneo, que compta amb clients com HP, Sony o Indra, o MediaLab Barcelona, que es presenta per primer cop al MWC, a més del MMoove per iPad de SFY, i WeSmartPark, una solució tecnològica per solventar el problema de l'aparcament mentre els cotxes no es condueixin sols.



Donem la volta i ens adonem quin és el passadís més ocupat: el que condueix cap als auditoris on s'hi fan les conferències. Aquí, ocupats i amb gent esperant, hi ha els estands del Massachusetts Technology Collaborative (convidats per ACC1Ó) en primer lloc, seguit del de Kriter Software, que s'estrena enguany a la fira per presentar-hi SalesUp, una solució per adaptar els ERP al núvol. A la dreta, No2, també debutants al MWC, presentant una llibreria de desenvolupament, Strawberry SDK, pensada per a desenvolupadors. Desenvolupadors, segurament, com els de CodeFactory, que han estat convidats a les darreres edicions de Google IO. Aquesta zona, plena de gent -que contrasta amb l'altra banda, des d'on podem fer les fotografies, a l'estand de l'estat espanyol-, també hi podem veure l'estand de Captio, una plataforma gestionar les despeses de viatges, o el de BeRepublic que busquen socis estratègics per internacionalitzar la seva proposta de màrqueting mòbil.

Adi IG també està en aquest espai: l'empresa, especialitzada en la creació i distribució de continguts en suports mòbils, busca ampliar les seves aliances internacionals. I Ubiqua presenta aplicació de gestió de codis QR i una plataforma d'integració de telefonia mòbil i IP.

openTrends repeteix per tercer any al Mobile World Congress, destacant la millora de la infraestructura de Fira Gran Via respecte a Montjuïc, i el fet que s'hagi situat en la zona de pas cap a les conferències, amb visitants "de qualitat": directius, responsables de negoci... Hem llegit a la seva descripció que treballen amb programari lliure, i ens diuen que, per fi, ja han pogut deixar les tasques d'evangelització: ara tothom sap què és i perquè és recomanable. I ens posen d'exemple l'organització del congrés, GSMA, qui els ha escollit perquè facin l'aplicació NFC Badge, l'oficial per accedir ràpidament al recinte amb mòbils NFC i que, per entrar en un moment, utilitzem cada dia de bon matí.

A Mobetia hi veiem per primer cop en molta estona el terme SmartTV. Mentre avaluen implantar-se a Silicon Valley, exposen els seus productes aquí, al costat de la plataforma de missatgeria instanània de Lona Systems i els videojocs de Digital Legends, que no deixen de tenir visitants interessant-se per les seves produccions.

A Sensing Control ens ensenyen un Windows 8 amb els seus Live Tiles, aplicats a una casa o ciutat intel·ligent: podem veure en tot moment si tenim la casa configurada en mode "normal" o "eco" (ecològic i econòmic, suposem), i si tenim el sistema de vigilància en marxa. Hi sentim un accent anglès que destaca el fet que la companyia estigui planejant una expansió als Estats Units, Canadà, Mèxic, Brasil, Xile, Alemanya, Polònia, Índia i la Xina.



Gamedonia és una plataforma de suport per a la creació de jocs per mòbils que té un estand propi, tot i estar desenvolupat per Edenic Games. I està de costat amb el de TwoNav de CompeGPS, que crida l'atenció de molts perquè, entre tantes innovacions, sembla que el concepte de GPS els és més familiar.

I, de cop, ens trobem amb un nom que també ens és familiar a nosaltres: Scytl, proveïdor de solucions tecnològiques per a processos electorals. O sigui, el vot electrònic. Estudiant des de 1994 com a grup d'investigació de la UAB, i establerts com a empresa l'any 2001, exporten la tecnologia als EEUU, Canadà, Índia, Grècia o Ucraïna, mentre aquí votem amb paperetes i sobres. Valoren positivament la seva presència al congrés, on no només hi troben gent interessada en el què ofereixen, sinó també desenvolupadors que els poden interessar a ells.

Multiactiva es presenta per augmentar el seu reconeixement com a marca generadora de continguts mòbils, mentre La Factoria mostra les seves aplicacions MakerPF i MarketPF, tot i que molts de vosaltres la coneixereu per un joc per mòbils on cal esclafar banquers. Urbiótica, amb projectes a França i Àustria, ofereix solucions tecnològiques per a ciutats intel·ligents, i Synctur repeteix al MWC després de presentar-s'hi en societat l'any passat, com a creadora de continguts turístics.

A punt d'arribar als darrers estands d'aquest pavelló, ens hi trobem el d'eyeOS, que torna al MWC amb l'objectiu de consolidar-se a l'Amèrica Llatina, on la marca no gaudeix de tant reconeixement pel fet de tenir-hi en Pau Garcia-Milà al darrere, tal com ens explica en Llorenç Vallès. Ens expliquen que, en edicions anteriors, era difícil que els visitants entressin als estands que ocupaven, mentre que en aquesta edició havien assolit la fita de visitants de cinc continents: aquest mateix matí havien rebut una visita d'un professional d'Oceania.

Masvoz, operadora especialitzada en empreses, i Icar també ocupen un espai proper: aquesta darrera oferint solucions per a prevenir fraus d'identitat i gestionar documentació. Més gent encara vol fer de punxadiscos al d'InQbarna, que presenta l'aplicació mòbil deej party. Ocupen les dues places restants els estands de JoinUp Taxi, aplicació per compartir aquest mitjà de transport, i Albedo Telecom amb mesures de test, mesura i monitoratge.



Separant-nos de la gentada que ocupa a aquesta hora l'espai proper a les conferències, ens encaminem cap a l'App Planet, on també hi trobarem representació catalana amb un estand propi. Però abans, ens trobem amb el de Lleida.net, membre de la GSMA i que hi presenta l'aplicació Dealin9. Ens parlen de 60 reunions en quatre dies comptant només un dels departaments, i fan una valoració molt bona de la seva presència a la fira.

Seguim cap a l'estand Catalonia d'aquest espai, on la Fundació Ascamm hi promou tecnologies de recerca avançada per dispositius mòbils, Barcelona Media hi dóna aconèixer també tecnologies aplicables a smart cities, comunicació, seguretat o turisme; i també s'hi presenta el Citilab, i2cat, Neapolis o el CTTC. L'afluència és alta, en aquesta àrea, també. Podem parlar, però, amb Santi Begué, Innovation Business Manager de Barcelona Digital, que per segon any està al Mobile World Congress. Reconeix la millora de la ubicació, i destaca que el sector ja té certa maduresa, arribant a una segona generació d'aplicacions, més específiques pel sector professional.

La nostra visita a la representació catalana al Mobile World Congress ha acabat a l'estand de la UPC, única universitat catalana i de la resta de l'estat espanyol amb espai propi al MWC, que ha valorat molt positivament la presència a la fira, tant pel què fa a la representació del Parc UPC -amb el lema "Locate your business in BCN"- explicada per José Luis Grande, com la de BarcelonaTech amb  Xavier Estaran.

Tornant cap a l'anomenat Media Village, amb els apunts en una mà, el mòbil a l'altra i el cap amb més informació de la que recordarien molts Gb de RAM, constatem que, per un costat, l'augment de l'espai d'exposició fa que els estands més petits es sentit més aïllats, potser per comparació també amb els més grans. De totes maneres, en tots els casos es valoren molt positivament les possibilitats d'obtenir nous contactes i d'internacionalització que la seva presència al Mobile World Congress aquest quatre dies els ha ofert.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Un telèfon amb Whatsapp
Un telèfon amb Whatsapp | Flickr
La popular aplicació de missatgeria instantània inicia una nova etapa
Una abella
Una abella | PIxabay
Un estudi arriba a unes sorprenents conclusions
El Seat León lidera el rànquing de cotxes més venuts a l'Estat
El Seat León lidera el rànquing de cotxes més venuts a l'Estat | NacióMotor
Les matriculacions de turismes a Catalunya cauen un 2,8% durant l'any passat
Greta Thunberg, davant del Parlament suec
Greta Thunberg, davant del Parlament suec | Twitter
Amb només 15 anys, Greta Thunberg ha aconseguit que el seu discurs faci la volta al món
La misteriosa daina blanca dels Aiguamolls
La misteriosa daina blanca dels Aiguamolls | Josep Espigulé
Sorprenent troballa dels Agents Rurals mentre feien el cens a la zona
Una copa de vi
Una copa de vi | Pixabays
El catedràtic en Medicina Preventiva i Salut Pública i professor de la Universitat de Navarra, Miguel Ángel Martínez-González, ens dona la resposta
Sentència de l'1-O: Crònica
Manifestants protestant a l'aeroport del Prat
Manifestants protestant a l'aeroport del Prat | Adrià Costa
14/10/2019
El Govern i les institucions cedeixen el protagonisme a la mobilització ciutadana, impulsada pel Tsunami Democràtic, per protegir-se d'una nova intervenció competencial
Sentència de l'1-O
Batalla campal a l'aeroport del Prat en protesta per la sentència de l'1-O
Batalla campal a l'aeroport del Prat en protesta per la sentència de l'1-O | Martí Urgell
14/10/2019
S'intensifiquen els enfrontaments a la T1: múltiples càrregues policials contra els manifestants, que han alçat barricades i llancen tot tipus d'objectes contra els antiavalots
Sentència de l'1-O: Anàlisi
Mobilització independentista a Vic
Mobilització independentista a Vic | Adrià Costa
14/10/2019
Quins fonaments es fan servir per condemnar per sedició? Quins topalls es posen a la desobediència civil i institucional? Quinze fragments del veredicte per entendre'n totes les conseqüències
Sentència de l'1-O
Guardiola durant el missatge emès per TV3, la BBC i FP
Guardiola durant el missatge emès per TV3, la BBC i FP | ND
14/10/2019
L'entrenador del Manchester City, en un missatge difós per la BBC, France Presse i TV3, denuncia la "deriva autoritària" d'Espanya i reclama diàleg a Pedro Sánchez
Opinió: sentència de l'1-O
14/10/2019
Recull de les opinions dels articulistes de NacióDigital
Editorial
14/10/2019
NacióDigital davant la sentència del Tribunal Suprem i la reacció popular