Gironella recupera i amplia el servei d'atenció al consumidor per a consultes i reclamacions

La Diputació de Barcelona i l'Ajuntament de Gironella sumen esforços per donar un millor servei a la ciutadania | Un tècnic especialitzat atendrà els ciutadans cada dia i remetrà les consultes a l'OAC

24 de maig del 2017
Actualitzat a les 15:45h
Oficina mòbil d'atenció al consumidor de Gironella.
Oficina mòbil d'atenció al consumidor de Gironella. | Aida Morales
L'Oficina d'Atenció al Consumidor (OAC) de la Diputació de Barcelona tindrà més i millor servei a Gironella, segons han informat aquest dimecres en una roda de premsa. Tal com ha explicat l'alcalde del municipi, David Font, l'Ajuntament ha apostat per sumar esforços amb l'ens supracomarcal, per tal de recuperar el servei d'atenció als consumidors i ampliar-lo en el dia a dia, amb un tècnic municipal especialitzat en aquests temes, que remetrà les consultes o les reclamacions dels ciutadans a l'Oficina, per tal que aquesta respongui en menys d'una setmana. 

D'aquesta manera, ha explicat Font, Gironella complementa el servei que donarà l'oficina mòbil de l'OAC, que farà parada a la plaça de la vila cada vuit o deu setmanes, i que també s'ha volgut donar a conèixer, per tal que els ciutadans que ho vulguin, s'hi puguin acostar a informar-se, consultar o reclamar. Aquesta oficina mòbil, per altra banda, serà a Gironella determinats dimecres, coincidint amb el mercat municipal, per tal d'afavorir la seva coneixença en un dels dies de la setmana amb més trànsit de gent. 

Pel que fa al tècnic municipal, es podrà veure cada dia de dilluns a divendres, i serà l'encarregat de fer arribar la informació a l'oficina, de manera telemàtica: "És una oportunitat per a tothom per evitar estafes o intents de convèncer per fer canvis en temes com el subministrament, viatges o assegurances". 

I és que, segons el responsable del Servei de Consum de la Diputació, Carlos Ruiz, el 60% de les consultes que es fan a la demarcació són per temes relacionats amb els subministraments bàsics. A banda, un 20% es relacionen amb productes financers, com ara les clàusules sòl, i el 15%, ha destacat, tenen vinculació amb la telefonia. 
 

Roda de premsa sobre l'oficina d'atenció al consumidor de Gironella. Foto: Aida Morales

 

En total, la Diputació desplega vuit unitats mòbils a les 12 comarques de Barcelona, donant cobertura a uns 225 municipis de menys de 5.000 habitants, que són els que no disposen d'oficina fixa. Amb el treball conjunt amb els ajuntaments, però, l'OAC aconsegueix desplegar encara més el seu servei, motiu pel qual Ruiz ha considerat un avenç important, el fet de disposar d'una persona preparada i formada des del mateix consistori. 

Consumir, un aspecte global

Ruiz també ha volgut destacar que tothom és consumidor d'un acosa o altra, i ha encoratjat la ciutadania a informar-se o preguntar, si creu que hi pot haver estafes o té dubtes. "És un tema prou important com per atendre els seus drets", ha destacat. 

De la mateixa manera, la regidora de l'Ajuntament Maria Àngels Sallés ha instat els gironellencs a "atrevir-se" a preguntar, i ha considerat que l'OAC pot donar un "gran servei", ja que, moltes vegades, els ciutadans tampoc saben "on dirigir-se". 
Arxivat a