20
de maig
del
2017
Actualitzat
a les
15:07h
El cooperativisme al Berguedà ha tornat a arrelar, aquest any, amb més força que mai. Ha estat en dos projectes que conjuminen educació, emprenedoria i motivació als centres de primària i secundària; Cultura Emprenedora a l'Escola i Empresa Jove Europea, que va començar a impulsar l'Agència de Desenvolupament del Berguedà fa uns anys, i que cada vegada s'amplia a més escoles i instituts.
Aquest dissabte, doncs, un total de 525 alumnes de 25 centres del Berguedà han omplert la capital de la comarca. En un dia de sol radiant, perfecte per exposar i intentar vendre els seus productes, ja siguin elaborats o importats d'altres punts d'Europa o de l'estat espanyol. En total, 17 escoles de primària d'11 municipis del Berguedà, i set instituts, que han demostrat coneixements i estratègies, tant comunicatives, com empresarials i comercials.
Es tracta, de fet, del Mercat de Cooperatives més gran que es fa a Catalunya. Un projecte interessant, valorat molt positivament pels alumnes, amb qui NacióBerguedà s'ha entrevistat, i que representa un gran valor afegit en l'àmbit de l'emprenedoria de la comarca. Entre les qualitats que es volen potenciar, han explicat, hi ha l'autonomia, la presa de decisions, el treball en equip, l'expressió oral, la cooperació entre alumnes i professors, i el contacte amb les empreses, entitats i ONGs.
En el cas dels alumnes de primària, la cooperativa es treballa des de diferents matèries escolars de forma transversal, per exemple, el càlcul dels costos i preus de venda dels productes, així com la presentació davant dels ajuntaments. Al mercat d'aquest dissabte, per exemple, diferents escoles han exposat i intentat vendre productes elaborats per ells mateixos, seguint criteris de qualitat, eficiència i estratègia. En cada cas, els nens i nenes han venut material, que podia anar des d'elements decoratius, fins a menjar.
En el cas de secundària, la cooperativa s'ha centrat en una sola assignatura, adaptada a obligatòria o optativa depenent de cada centre, i es col•labora puntualment des d’altres assignatures. A les parades, la major part d'empreses han venut productes alimentaris. La dificultat, han explicat, consistia en el fet d'interactuar amb altres empreses, fomentant moviments econòmics i de productes.
A grans trets, un mercat punter, de referència i motivador per a grans i petits, on el món de la cooperativa s'ha descobert com una opció de futur, viable i amb una gran quantitat d'opcions empresarials, tot i que també oportunitats socials.
Aquest dissabte, doncs, un total de 525 alumnes de 25 centres del Berguedà han omplert la capital de la comarca. En un dia de sol radiant, perfecte per exposar i intentar vendre els seus productes, ja siguin elaborats o importats d'altres punts d'Europa o de l'estat espanyol. En total, 17 escoles de primària d'11 municipis del Berguedà, i set instituts, que han demostrat coneixements i estratègies, tant comunicatives, com empresarials i comercials.
Es tracta, de fet, del Mercat de Cooperatives més gran que es fa a Catalunya. Un projecte interessant, valorat molt positivament pels alumnes, amb qui NacióBerguedà s'ha entrevistat, i que representa un gran valor afegit en l'àmbit de l'emprenedoria de la comarca. Entre les qualitats que es volen potenciar, han explicat, hi ha l'autonomia, la presa de decisions, el treball en equip, l'expressió oral, la cooperació entre alumnes i professors, i el contacte amb les empreses, entitats i ONGs.
Mercat de Cooperatives del Berguedà Foto: NacióBerguedà
En el cas dels alumnes de primària, la cooperativa es treballa des de diferents matèries escolars de forma transversal, per exemple, el càlcul dels costos i preus de venda dels productes, així com la presentació davant dels ajuntaments. Al mercat d'aquest dissabte, per exemple, diferents escoles han exposat i intentat vendre productes elaborats per ells mateixos, seguint criteris de qualitat, eficiència i estratègia. En cada cas, els nens i nenes han venut material, que podia anar des d'elements decoratius, fins a menjar.
Mercat de Cooperatives del Berguedà Foto: NacióBerguedà
En el cas de secundària, la cooperativa s'ha centrat en una sola assignatura, adaptada a obligatòria o optativa depenent de cada centre, i es col•labora puntualment des d’altres assignatures. A les parades, la major part d'empreses han venut productes alimentaris. La dificultat, han explicat, consistia en el fet d'interactuar amb altres empreses, fomentant moviments econòmics i de productes.
A grans trets, un mercat punter, de referència i motivador per a grans i petits, on el món de la cooperativa s'ha descobert com una opció de futur, viable i amb una gran quantitat d'opcions empresarials, tot i que també oportunitats socials.
Mercat de Cooperatives del Berguedà Foto: ADBerguedà