11
de maig
del
2017
Actualitzat
a les
16:01h
Un total de 525 alumnes de 25 centres del Berguedà ompliran la capital de la comarca amb 35 projecte emprenedors i cooperatives el proper 20 de maig durant el matí. Serà en el marc del ja tradicional Mercat de Cooperatives que organitza l’Agència de Desenvolupament del Berguedà, gràcies a la col•laboració de la Diputació de Barcelona i l’Ajuntament de Berga.
Aquest és l’últim pas dels projectes de primària i secundària Cultura Emprenedora a l’Escola i Empresa Jove Europea, en què hi participen 17 escoles de primària d’11 municipis del Berguedà, 37 professors i 7 instituts de quatre municipis. En total, un projecte transversal i multidisciplinari que implica 47 docents, i que busca treballar competències i valors com el treball en equip, l’expressió oral, la iniciativa en la presa de decisions, l’autonomia, la cooperació entre alumnes i professors, i el contacte amb empreses, entitats socials i ONGs, entre d’altres.
En el cas de primària, la cooperativa es treballa des de diferents matèries escolars de forma transversal, per exemple, el càlcul dels costos i preus de venda dels productes, així com la presentació davant dels ajuntaments. En el cas de secundària, la cooperativa se centra en una sola assignatura, adaptada a obligatòria o optativa depenent de cada centre, i es col•labora puntualment des d’altres assignatures del centre.
Aquest és l’últim pas dels projectes de primària i secundària Cultura Emprenedora a l’Escola i Empresa Jove Europea, en què hi participen 17 escoles de primària d’11 municipis del Berguedà, 37 professors i 7 instituts de quatre municipis. En total, un projecte transversal i multidisciplinari que implica 47 docents, i que busca treballar competències i valors com el treball en equip, l’expressió oral, la iniciativa en la presa de decisions, l’autonomia, la cooperació entre alumnes i professors, i el contacte amb empreses, entitats socials i ONGs, entre d’altres.
En el cas de primària, la cooperativa es treballa des de diferents matèries escolars de forma transversal, per exemple, el càlcul dels costos i preus de venda dels productes, així com la presentació davant dels ajuntaments. En el cas de secundària, la cooperativa se centra en una sola assignatura, adaptada a obligatòria o optativa depenent de cada centre, i es col•labora puntualment des d’altres assignatures del centre.