L'Estat destinarà més recursos al transport públic de tretze comarques, entre les quals el Berguedà

Les aportacions que l'Estat feia a l'ATM de Barcelona havien disminuït més de la meitat en els últims sis anys. Ara se’n recupera una petita part | El sistema de càlcul que fins ara emprava l'Estat només tenia en compte les set comarques de la Regió Metropolitana i deixava fora Osona, el Moianès, el Ripollès, el Bages, l'Anoia i el Berguedà

Redacció
09 d'abril del 2017
Actualitzat el 12 d'abril a les 17:23h

Jordi Xena, president de l'AMTU i alcalde de Santa Maria de Palautordera Foto: AMTU


L'Associació de municipis per la Mobilitat i el Transport Urbà (AMTU) valora molt positivament que el projecte de Llei de Pressupostos Generals de l'Estat 2017 inclogui l'increment de finançament al transport públic urbà reclamat des de la pròpia associació i els municipis que representa. Actualment l'AMTU té 91 entitats associades, 89 municipis i 2 consells comarcals, amb una població representada de 2 milions d'habitants i un volum de viatgers urbans transportats de prop de 42 milions.
 
El projecte de Llei de Pressupostos Generals de l'Estat 2017, aprovat el 31 de març, assigna un import de 108,39 milions d'euros com a subvenció a l'ATM de l'àrea de Barcelona, cosa que representa un increment de gairebé 10 milions d'euros respecte a l'import de 2016.
 
El Comitè Executiu de l'AMTU, celebrat el passat mes de desembre, ja va aprovar una resolució en què s'instava els ministeris de Foment i Hisenda a recuperar els nivells d'inversió de fa sis anys, ja que si al 2010 l'aportació de l'Estat era de 200,08 MEUR, al 2016 només va ser de 98,63 MEUR. A més, el passat 9 de febrer una delegació de l'AMTU, encapçalada pel seu president, Jordi Xena, es va reunir amb el secretari d'Estat d'Hisenda, José Enrique Fernández de Moya, i va presentar al Ministeri la petició de més finançament per al transport públic català.

Reclamació justa
 
El president de l'AMTU i alcalde de Santa Maria de Palautordera, Jordi Xena, afirma que "la reclamació de més finançament per al transport públic era justa i molt necessària, ja que durant els últims anys el transport públic de la regió metropolitana i les comarques adjacents s'ha sostingut gràcies ales aportacions de les administracions catalanes".
 
En el mateix acord es reclamava que el finançament de l'Estat a l'ATM de Barcelona tingués en compte no només les set comarques de la Regió Metropolitana de Barcelona, sinó també la resta de comarques que formen part del Sistema Tarifari Integrat de tota aquesta àrea.
 
Jordi Xena recorda que "el sistema de càlcul que l'Estat atorgava fins ara a l'ATM de Barcelona deixava fora de finançament les comarques d'Osona, el Moianès, el Ripollès, el Bages, l'Anoia i el Berguedà", i per tant considera que "la nova aportació que farà l'Estat permetrà a aquestes comarques donar un millor servei als seus ciutadans".
 
Tot i així, l’AMTU considera que les inversions de l'Estat al transport públic de Catalunya "han de continuar augmentant" i per això l'Associació seguirà reclamant un major compromís de cara als propers anys.