02
de març
del
2017
Actualitzat
a les
10:59h
Després de sis anys en funcionament, la deixalleria mòbil de Gironella comença a fer visible la resposta ciutadana. Segons ha informat l'Ajuntament de la vila, durant el 2016 hi ha hagut un increment de prop del 40% dels usuaris, passant dels 168 el 2012, als 234 el 2016. Aquest salt, segons el regidor de Sostenibilitat, Josep Maria Castellà, demostra "l'èxit" del model, amb bonificacions i descomptes en el rebut de les escombraries per a aquells ciutadans que més la utilitzin.
Durant el 2017, a més, aquestes bonificacions són encara millors, ha dit, amb descomptes de fins al 18% pels usuaris d'aquest any en la taxa del 2018. De fet, des d'aquest any les bonificacions s'han incrementat substancialment. A partir del primer ús de la deixalleria, el ciutadà ja es pot beneficiar d'un 5% de la bonificació del rebut de les escombraries de l'any següent. Entre tres i quatre usos, el descompte arriba al 8%; entre cinc i sis, del 10%; entre set i vuit, del 12%; entre nou i deu, del 15%, i a partir de llavors, del 18%.
La consolidació del nombre d'usuaris del servei es va consolidar, sobretot, a partir del 2015, quan la deixalleria va passar a oferir-se mensualment i es va aprovar un primer increment dels descomptes. Des dels primers anys i fins llavors, de fet, les bonificacions només arribaven al 8%. Amb aquest canvi de tendència, doncs, el consistori espera poder impulsar encara més la tendència a l'alça d'un servei que ha permès millorar la pràctica del reciclatge al municipi i reduir les deixalles no convencionals dipositades fora dels contenidors.
Durant el 2017, a més, aquestes bonificacions són encara millors, ha dit, amb descomptes de fins al 18% pels usuaris d'aquest any en la taxa del 2018. De fet, des d'aquest any les bonificacions s'han incrementat substancialment. A partir del primer ús de la deixalleria, el ciutadà ja es pot beneficiar d'un 5% de la bonificació del rebut de les escombraries de l'any següent. Entre tres i quatre usos, el descompte arriba al 8%; entre cinc i sis, del 10%; entre set i vuit, del 12%; entre nou i deu, del 15%, i a partir de llavors, del 18%.
La consolidació del nombre d'usuaris del servei es va consolidar, sobretot, a partir del 2015, quan la deixalleria va passar a oferir-se mensualment i es va aprovar un primer increment dels descomptes. Des dels primers anys i fins llavors, de fet, les bonificacions només arribaven al 8%. Amb aquest canvi de tendència, doncs, el consistori espera poder impulsar encara més la tendència a l'alça d'un servei que ha permès millorar la pràctica del reciclatge al municipi i reduir les deixalles no convencionals dipositades fora dels contenidors.