16
de gener
del
2017
Actualitzat
a les
18:56h
Ja no en queda res, de les dues noves obres artístiques que decoraven l'entrada de la plaça de Santa Magdalena de Berga i que pretenien conscienciar contra l'aïllament de les persones grans. Tant és així, que la paret ha tornat a quedar buida, després que el vent d'aquest diumenge s'hagi endut les dues fotografies que, des del passat divendres, la decoraven.
Es tracta de les obres que les artistes berguedanes Marta Parera i Iris Hinojosa havien realitzat en el marc del programa "Companyies", que busca conscienciar sobre la necessitat d'acompanyar i socialitzar-se amb les persones d'edat avançada. Dins d'aquest projecte, fa pocs dies l'artista Elsa Guerra també va inaugurar un altre mural a l'entrada de la plaça de Sant Pere.
En el cas d'aquest darrer, situat a la paret lateral d'una casa enderrocada, Parera i Hinojosa pretenien traslladar la realitat quotidiana de dues veïnes de Berga a l'espai públic. De la mateixa manera, explicava Hinojosa a NacióBerguedà, continuar donant visibilitat a realitats que, malgrat ser properes, no són còmodes i, sovint, romanen ignorades.
Segons l'artista, la inspiració per realitzar aquesta obra va provenir de la seva experiència personal d'acompanyament a persones grans, amb un obligat intercanvi d'experiències, mirades i memòries. Tot un seguit de "realitats particulars" que, no obstant, són un "reflex" de l'aïllament social.
Es tracta de les obres que les artistes berguedanes Marta Parera i Iris Hinojosa havien realitzat en el marc del programa "Companyies", que busca conscienciar sobre la necessitat d'acompanyar i socialitzar-se amb les persones d'edat avançada. Dins d'aquest projecte, fa pocs dies l'artista Elsa Guerra també va inaugurar un altre mural a l'entrada de la plaça de Sant Pere.
En el cas d'aquest darrer, situat a la paret lateral d'una casa enderrocada, Parera i Hinojosa pretenien traslladar la realitat quotidiana de dues veïnes de Berga a l'espai públic. De la mateixa manera, explicava Hinojosa a NacióBerguedà, continuar donant visibilitat a realitats que, malgrat ser properes, no són còmodes i, sovint, romanen ignorades.
Segons l'artista, la inspiració per realitzar aquesta obra va provenir de la seva experiència personal d'acompanyament a persones grans, amb un obligat intercanvi d'experiències, mirades i memòries. Tot un seguit de "realitats particulars" que, no obstant, són un "reflex" de l'aïllament social.
Els dos retrats a la plaça de Santa Magdalena. Foto: Cedida