La carretera C-16 entre Berga i Bagà manté el «risc alt» d'accident

Un estudi presentat pel RACC aquest dimarts delimita les diferents carreteres de Catalunya, segons la seva perillositat

Redacció
20 de desembre del 2016
Mapa del risc d'accident a les carreteres catalanes
Mapa del risc d'accident a les carreteres catalanes | RACC


El tram de la carretera C-16 de Berga a Bagà manté el risc alt de perillositat, segons l'estudi EuroRAP que ha presentat el RACC aquest dimarts. Es tracta d'una carretera, però, que ha millorat l'índex de sinistralitat després de les obres realitzades aquest 2016, de manera que, enguany, ja no se situa entre les 10 més perilloses de Catalunya. 

Per contra, la BP-1417 entre Barcelona i Sant Cugat del Vallès (el Vallès Occidental) –conegut com la carretera de l'Arrabassada- és el de més risc d'accident de Catalunya. La segueixen el tram de la BV-5001 entre l'accés nord de la B-20 i Martorelles (el Vallès Oriental) i el de la B-502 de Vilassar de Mar a Argentona (el Maresme), que en l'estudi anterior encapçalava l'índex de carreteres amb més risc d'accident. Pel que fa als trams amb més concentració d'accidents de Catalunya, la C-58 entre Barcelona i Cerdanyola del Vallès n'és el primer. 

L'estudi també posa de manifest que les motos o ciclomotors estan involucrats en més del 40% dels accidents en carretera, tot i que representen menys del 5% del parc de vehicles.

Mètode

Per obtenir aquests resultats, només s’ha tingut en compte els trams que tenen una IMD (quantitat de vehicles que circulen cada dia per un tram) superior a 5.000 vehicles/dia; aquells trams on almenys hi ha hagut un accident amb morts o ferits greus en els últims dos anys i els que la seva longitud és superior a 5 km. 

D’aquest filtratge s'obté una selecció de 213 trams (3.313 km), on té lloc el 79,3 % de la mobilitat total i el 55% dels accidents mortals i greus  en carretera de tot Catalunya. D'acord amb l'estudi aquests són els 10 trams amb més risc d’accident a Catalunya.

Per contra, entre Navàs i Gironella es considera un tram de molt baixa accidentalitat, que es complica lleugerament quan s'acosta a Berga, i canvia radicalment passada la capital del Berguedà. 
 

Els 10 trams amb més risc d’accident a Catalunya (2013-2015). Foto: RACC