Wanagig i Entre Rivals, guanyadors del Concurs d’Idees Emprenedores del Berguedà

El certamen presenta 17 candidatures per optar al millor projecte emprenedor i a la millor idea

Redacció
25 de novembre del 2016
Actualitzat a les 21:26h
Els guanyadors del Concurs d'Idees Emprenedores
Els guanyadors del Concurs d'Idees Emprenedores | David Font
El projecte Wanagig i el portal web Entre Rivals han guanyat, enguany, el 5è Concurs d’Idees Emprenedores al Berguedà. El primer ho ha fet com a millor projecte emprenedor, mentre que el segon com a millor idea, d’entre les 17 candidatures que, en total s’hi han presentat, sis en la categoria de millor idea i onze en el premi emprenedor.
 
En el cas del primer premi, valorat en 6.100 euros, es tracta d’un projecte que neix per posar en connexió músics i promotors, i construir ponts entre els dos per multiplicar-ne el volum de negoci. En aquest cas, Wanagig busca facilitar la màxima informació entre un i altre. El premi consisteixi en un xec de 1.000 euros i un pack de serveis valorat en 5.100 euros, i els seus impulsors són Carles Fíguls, Lluís Badal, Carme Rota i David Sais. 

Pel que fa al premi a la millor idea, s’endú un xec de 300 euros i un pack de serveis de 1.200 euros, per universalitzar les activitats esportives del Berguedà a través d’un diari digital. Aquesta candidatura ha estat presentada pel periodista berguedà Marc Canturri. 

El Concurs d’Idees Emprenedores, però, ha premiat també dos projectes més en l’àmbit dels emprenedors. El segon premi en aquesta categoria, doncs, ha estat valorat en 3.700 euros i se l’ha endut el projecte OnVaig.cat, de Laia Andreu, que consisteix en una agència de viatges de caps de setmana per viure festes i tradicions de tot Catalunya. En aquest cas, cada client pot personalitzar la seva escapada, segons l’experiència que vulgui gaudir. 

El tercer premi, de 400 euros i un pack de serveis de 2.850 euros, ha distingit el projecte Influence Factor de Jordi Pujals i Joan Fíguls. Aquest uneix marques i influencers amb l’objectiu que les empreses incrementin les seves vendes a través de l’opinió i la recomanació de persones influents a les xarxes socials. 

Mencions especials

Amb el patrocini extraordinari de l’Obra Social de la Fundació “La Caixa”, el jurat ha decidit realitzar dues mencions especials amb una dotació econòmica de 250€ a cadascun. La primera ha estat pel projecte We Decide de Marc Serra i Ignasi Serra. En aquest, s’intenta ajudar les administracions, les entitats i les empreses a prendre decisions OnLine de manera assembleària, ràpida, segura, eficaç i sense necessitat de presència física ni simultània. 

Per altra banda, també s’ha volgut fer una menció al projecte Sense Barreres, de Jaume Mora i Josep Maria Rossinyol, que busca adaptar l’espai físic en habitatges per a persones amb diversitat funcional. 

El jurat de la V edició del Concurs ha estat format per Xavier Gual com a membre de la Cambra de Comerç de Barcelona, Neus Viñas en nom de l’Associació Comarcal d’Empresaris del Berguedà, Antoni Clemente per l’Associació pel Desenvolupament Rural de la Catalunya Central, Marc Bernadich des de la Universitat de Manresa, Moisès Gonzàlez en nom de MoiAcció, Pere Cabellerro de la Confederació de Treballadors Autònoms de Catalunya, Ramon Sala en nom d’Hosteleria i Turisme del Berguedà, i Saura Seuba, com a representant de l’Agència de Desenvolupament del Berguedà. 
 

 
Arxivat a