El Parc del Cadi-Moixeró vol crear una xarxa entre productors i artesans locals amb agents turístics

Es vol incentivar l'ús de productes locals entre comerços i restauradors

ACN
20 de novembre del 2016
Actualitzat a les 15:19h

Productors locals i agents turístics parlant sobre el Parc Natural Cadí-Moixeró Foto: ACN


El Parc del Cadí-Moixeró vol crear una xarxa entre productors o elaboradors agroalimentaris i establiments de restauració, empreses de càtering o qualsevol altre establiment interessat en el producte local que s'elabora al Parc Natural. El director del Parc, Jordi Garcia, assegura que cal que els productes que es produeixen aquí "puguin ser més presents en la restauració dels municipis del parc i en el conjunt de les tres comarques que engloba el Parc Natural".

Per això, s'han organitzat una sèrie de trobades, que van començar aquest dilluns, entre els diferents agents per tal que es puguin conèixer i que es pugui teixir aquesta xarxa. Aquesta campanya forma part d'una sèrie d'accions per donar continuïtat a la línia de treball endegada pel parc l'any 2013 amb la promoció dels productes locals de l'àmbit del Parc Natural, amb l'edició d'un pòster i un fulletó.

Donar a conèixer al sector turístic de l'àmbit del Parc natural els productes, els serveis i les experiències de descoberta que ofereixen els productors i artesans d'aquest territori, fomentar l'establiment de vincles i relacions comercials de proximitat entre el sector turístic i els productors i artesans i sensibilitzar la restauració i el comerç sobre l'ús de productes agroalimentaris de proximitat i incentivar-ne l'ús, són alguns dels objectius que s'han marcat els responsables del Parc Natural del Cadí-Moixeró.

L'any passat el Parc va fer una reedició i actualització del Catàleg d'experiències de descoberta dels productes locals del Parc Natural del Cadí-Moixeró en el qual es poden trobar fins a 60 productors de les comarques de la Cerdanya, Berguedà i Alt Urgell, que elaboren embotits, carn ecològica, hortalisses, conserves, gelats o mel, entre d'altres. En aquest sentit, Garcia afirma que "hi ha prou varietat de productes perquè puguin estar presents en totes les taules dels establiments de les tres comarques".

El director del parc manifesta que per part del parc es vol ajudar a la "promoció i comercialització de productes locals" afavorint així la "creació de llocs de treball" i ajudant a "fixar" la gent al territori.