03
de novembre
del
2016
Actualitzat
a les
9:38h
L'Agència Catalana de Consum (ACC) i el Consell Comarcal del Berguedà han signat aquest dimecres la pròrroga del conveni ja fixat el 2013, pel qual s'estableix l'encàrrec al Consell perquè gestioni actuacions en matèria de consum, a través de l'Oficina Comarcal d'Informació al Consumidor. El conveni, signat entre la directora de l'ACC, la berguedana Montserrat Ribera, i el president del Consell, David Font, suposa una aportació econòmica de 30.113,42 euros.
Amb aquest acord, l'Oficina assumeix tasques relatives a l'atenció i la informació a les persones consumidores de la comarca, així com la resolució dels possibles conflictes en matèria de consum mitjançant la mediació i l’arbitratge, mecanismes extrajudicials de resolució de conflictes, voluntaris i gratuïts per a ambdues parts, consumidors i empreses.
Al llarg del 2015, aquesta oficina ha atès 1.794 consultes, 11 queixes, 10 denúncies i 174 reclamacions. A més, també es van realitzar sis laudes arbitrals i 136 mediacions, que es van resoldre amb 91 acords, 35 arxius per manca d'acord, quatre arxius per desistiment i sis reclamacions traslladades a arbitratge perquè s'emeti un laude.
Amb aquest acord, l'Oficina assumeix tasques relatives a l'atenció i la informació a les persones consumidores de la comarca, així com la resolució dels possibles conflictes en matèria de consum mitjançant la mediació i l’arbitratge, mecanismes extrajudicials de resolució de conflictes, voluntaris i gratuïts per a ambdues parts, consumidors i empreses.
Al llarg del 2015, aquesta oficina ha atès 1.794 consultes, 11 queixes, 10 denúncies i 174 reclamacions. A més, també es van realitzar sis laudes arbitrals i 136 mediacions, que es van resoldre amb 91 acords, 35 arxius per manca d'acord, quatre arxius per desistiment i sis reclamacions traslladades a arbitratge perquè s'emeti un laude.