L'Oficina Comarcal d'Informació al Consumidor atén 1.794 consultes, 5 denúncies i 171 reclamacions el 2015

El Consell Comarcal i l'Agència Catalana de Consum renoven el conveni

Redacció
01 de novembre del 2016
Actualitzat a les 17:17h

Un consumidor Foto: Adrià Costa


L'Oficina Comarcal d'Informació al Consumidor va atendre, el passat 2015, un total de 1.794 consultes, cinc denúncies i 171 reclamacions, i va resoldre 91 casos per la via de la mediació de consum, segons ha informat l'Agència Catalana de Consum. Això és gràcies al conveni que aquest dimecres es prorrogarà, entre aquest ens públic i el Consell Comarcal del Berguedà, pel qual es cedeixen les competències de gestió, per tal de realitzar les actuacions en matèria de consum. 

L'antic conveni, segons han informat, es va signar el 2013 i, actualment, s'havia de renovar. Per això, la directora de l'Agència Catalana del Consum (ACC), la berguedana Montserrat Ribera, revalidarà aquesta cessió amb el president del Consell Comarcal, David Font, en un acte on també assistiran el subdirector d'Atenció al Consumidor de l'ACC, Josep Maria Recasens, i la directora dels Serveis Territorials d'Empresa i Coneixement a la Catalunya Central, Bàrbara Minoves. 

Amb aquest acord, l'Oficina Comarcal d'Informació al Consumidor, depenent del Consell Comarcal, assumeix les tasques relatives a l'atenció i a la informació a les persones consumidores de la comarca, així com la resolució de conflictes entre les dues parts, a través de la mediació. La voluntat de l'ACC és, de cara als propers mesos, dotar els consells comarcals de més recursos, per tal de facilitar aquesta tasca. 
Arxivat a