05
d'octubre
del
2016
Actualitzat
el
06
d'octubre
a les
10:16h
El turisme rural al Berguedà ha registrat, aquest 2016, dades molt significatives, pel que fa al futur del turisme a la comarca. Segons l'informe sobre Activitat turística de la Destinació de Barcelona del 2016, elaborat per Turisme de la Diputació de Barcelona amb dades del 2015, el turisme rural ha crescut un 20,2% a la comarca, i les pernoctacions un 17,4%. Unes dades, però, que no van en coincidència amb les de l'oferta d'ocupació en hotels, així com també en càmpings.
Segons la Diputació, els indicadors d'evolució turística del Berguedà "no són gaire positius" respecte de la situació de l'oferta de la comarca. En aquest sentit, ha destacat l'organisme, les places als establiments hotelers han disminuït un 4,8% aquest any respecte de l'anterior, mentre que l'únic allotjament que va aconseguir pujar la seva oferta han estat els establiments de turisme rural, en un 2,3%. Les places hoteleres han passat de 1.234 a 1.175, i les de càmping de 7.918 a 7.630.
No obstant això, l'allotjament més utilitzat al Berguedà continua sent el càmping amb un 69,1% del total, seguit pels establiments de turisme rural amb un 17,2% i els hotels, amb un 13,7%. En qualsevol cas però, la despesa del turisme al Berguedà és "especialment baixa", segons la Diputació, en comparació amb la mitjana de la resta de comarques de la demarcació. El total per persona, ha especificat, se situa en els 52,7 euros, gairebé 100 menys que la despesa de la demarcació. I és que, al Berguedà, la majoria de turistes només s'estan una o dues nits a la comarca. El 37,4% se n'hi estan dues, i només un 11% s'hi queden de 6 a 10 nits.
Perfil de turista
El perfil de turista que acostuma a venir al Berguedà és un home, en més de la meitat dels casos, majoritàriament entre 35 i 44 anys, i provinent d'altres parts de Catalunya. De fet, remarca l'estudi de la Diputació, 9 de cada 10 turistes són catalans i un 28,2% provenen de la regió metropolitana.
Pel que fa als turistes que venen de l'estat espanyol, la majoria són de les Illes Balears o de València i Madrid, i pel que fa al mercat europeu (un 5,4%), els més habituals són de França, Gran Bretanya, Alemanya i Països Baixos. El mitjà de transport més usat per arribar a la comarca és el cotxe o la moto pròpia en el 95% dels casos.
En referència als motius de la visita, l'oci i les vacances ocupen la major part del turisme. En el 38% dels casos la visita és en parella i fills, i en un 23%, només amb parella. Per això, es conclou que la comarca es presenta com una destinació inequívoca de turisme familiar.
Segons la Diputació, els indicadors d'evolució turística del Berguedà "no són gaire positius" respecte de la situació de l'oferta de la comarca. En aquest sentit, ha destacat l'organisme, les places als establiments hotelers han disminuït un 4,8% aquest any respecte de l'anterior, mentre que l'únic allotjament que va aconseguir pujar la seva oferta han estat els establiments de turisme rural, en un 2,3%. Les places hoteleres han passat de 1.234 a 1.175, i les de càmping de 7.918 a 7.630.
No obstant això, l'allotjament més utilitzat al Berguedà continua sent el càmping amb un 69,1% del total, seguit pels establiments de turisme rural amb un 17,2% i els hotels, amb un 13,7%. En qualsevol cas però, la despesa del turisme al Berguedà és "especialment baixa", segons la Diputació, en comparació amb la mitjana de la resta de comarques de la demarcació. El total per persona, ha especificat, se situa en els 52,7 euros, gairebé 100 menys que la despesa de la demarcació. I és que, al Berguedà, la majoria de turistes només s'estan una o dues nits a la comarca. El 37,4% se n'hi estan dues, i només un 11% s'hi queden de 6 a 10 nits.
Perfil de turista
El perfil de turista que acostuma a venir al Berguedà és un home, en més de la meitat dels casos, majoritàriament entre 35 i 44 anys, i provinent d'altres parts de Catalunya. De fet, remarca l'estudi de la Diputació, 9 de cada 10 turistes són catalans i un 28,2% provenen de la regió metropolitana.
Pel que fa als turistes que venen de l'estat espanyol, la majoria són de les Illes Balears o de València i Madrid, i pel que fa al mercat europeu (un 5,4%), els més habituals són de França, Gran Bretanya, Alemanya i Països Baixos. El mitjà de transport més usat per arribar a la comarca és el cotxe o la moto pròpia en el 95% dels casos.
En referència als motius de la visita, l'oci i les vacances ocupen la major part del turisme. En el 38% dels casos la visita és en parella i fills, i en un 23%, només amb parella. Per això, es conclou que la comarca es presenta com una destinació inequívoca de turisme familiar.