Comerç

La campanya de rebaixes d'estiu generarà 26.000 llocs nous de treball a Catalunya

Els sectors de muntanya, alta perfumeria i cosmètica, electrònica, joguines, alimentació, distribució i detall, logística i transport, hostaleria i restauració són els que més llocs de feina produeixen

per Redacció, 5 de juliol de 2016 a les 13:56 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 5 de juliol de 2016 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.

Les rebaixes comencen aquest divendres. Foto: Adrià Costa


La campanya de rebaixes d’estiu que va començar el passat divendres 1 de juliol, i que s'allargarà fins al 31 d'agost, suposarà a Catalunya la contractació de 26.819 persones en els sectors vinculats al gran consum, segons la previsió d’Adecco, consultora especialitzada en la gestió de recursos humans.


La xifra suposa un augment del 3% respecte al volum de contractes de treball que es van signar per les rebaixes de l’estiu passat. Les dades apunten que Catalunya és la comunitat de l’Estat que més ocupació genera, seguida de Madrid amb 18.781 llocs de treball. La campanya arrencarà amb descomptes d'entre el 20 i el 50%. 

La demarcació de Barcelona és la primera de l’estat espanyol en nombre de llocs de treball generals per la campanya de rebaixes, amb 20.598. A Girona, la xifra de nous contractes arriba enguany als 2.265. Lleida registra 2.015 noves ocupacions i Tarragona 1.941. En tots els casos, la xifra de contractació supera les de les rebaixes de l’estiu de 2015.


Els sectors d’alta perfumeria i cosmètica, electrònica, joguines, alimentació, distribució i detall, logística i transport, hostaleria i restauració són els que més llocs de feina generen durant la campanya de rebaixes d’estiu.
 
Tot el que has de saber sobre les rebaixes
1. És obligatori fer-ne? No, és decisió de cada botiga.

2. Quan comencen i quan acaben? El període de rebaixes d’estiu a Catalunya és de l'1 de juliol al 31 d’agost, ambdós inclosos. El 3 de juliol és un festiu on s’està permès obrir. Les botigues en línia no estan limitades a cap període concret.

3. Cal indicar el preu rebaixat? Els productes rebaixats han de mostrar el preu original, juntament amb el rebaixat, o bé el percentatge de la rebaixa.

4. El producte rebaixat pot ser de qualitat inferior? No, la qualitat i la garantia han de ser les que tenia a preu no rebaixat. Tampoc no ha de tenir defectes.

5. Puc pagar amb targeta? Si la botiga accepta targetes o altres mitjans de pagament de manera habitual, també ho ha de fer en període de rebaixes.

6. La botiga té l’obligació d’acceptar canvis? No, si el producte està en perfecte estat. Informa’t sobre la política de canvis per evitar sorpreses.

7. I les botigues en línia? Disposes d’un període mínim de 14 dies per retornar la teva compra, excepte productes personalitzats, peribles, que no es puguin reutilitzar per raons d’higiene, etc. Llegeix la informació sobre la política de canvis i davant  del dubte, pregunta.

8. Quins documents he de conservar? Les factures o tiquets de compra fins al final de la garantia, els necessitaràs si has de reclamar. Els catàlegs i les ofertes comercials fins que hagis revisat la compra: són vinculants i pots exigir-ne el compliment.

9. Com puc reclamar? Fes arribar el teu escrit de reclamació a l’establiment, de manera que en quedi constància. En cas de no rebre una resposta en el termini d’un mes o bé no és satisfactòria, adreça’t a un organisme de consum.

10. És una garantia escollir una empresa adherida al sistema arbitral de consum.

 

 

Participació