ERC de l'Alt Berguedà demana realitzar un desdoblament per fases a la C-16 i no oblidar la E-9

Els republicans s'oposen el projecte de desdoblament de Berga a Cercs, i proposen que aquest es faci entre Cercs i la central tèrmica

Redacció
01 de juliol del 2016
Actualitzat a les 12:59h

Obres a la C-16 Foto: SCT


Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) a l'Alt Berguedà considera que les inversions que el Govern vol realitzar a la carretera C-16, entre les quals hi ha el desdoblament de la carretera fins a Cercs, així com diversos trams de 2+1 fins a Bagà, han d'anar indestriablement lligades a la construcció de l'autovia E-9, que vinculi Barcelona amb París. Un eix europeu, consideren, que ha de ser la "prioritat absoluta" dins les infraestructures viàries de la Catalunya independent. Per això, creuen que totes les inversions han d'anar destinades i dissenyades amb aquest objectiu. 

En aquest punt, els republicans estan d'acord amb el desdoblament del tram de Cercs a la central tèrmica, que va ser proposat en el projecte "Millora general Nova carretera. Eix del Llobregat", aprovat pel Govern el 3 de març del 2009 amb una inversió de 140 milions d'euros i que, en aquest sentit, es vagi construint per fases, començant pel tram que va del poble de Cercs a la tèrmica, i no pel tram urbà de Berga. 

Així doncs, s'oposen a la inversió de 140 milions d'euros que preveu el Departament de Territori i Sostenibilitat en el projecte de millora general de la C-16, amb la implantació d'un tercer carril reversible, ja que l'obra "s'aparta de l'objectiu de consolidació de la E-9 com a via transfronterera", afirmen, i reclamen el desdoblament complet.