El Govern confirma que hi haurà autovia fins a Cercs en una reunió amb els alcaldes

El secretari d’Infraestructures i Mobilitat assegura que el projecte es farà amb el consens de tots els municipis | Ricard Font no descarta desdoblar algun altre tram, a part del de Berga a Cercs

Cristina Prat
29 de juny del 2016
Actualitzat el 30 de juny a les 10:51h
David Font, Ricard Font i Laura Vilagrà, després de la reunió amb els alcaldes.
David Font, Ricard Font i Laura Vilagrà, després de la reunió amb els alcaldes. | Aida Morales
El secretari d’Infraestructures i Mobilitat del Departament de Territori i Sostenibilitat, Ricard Font, la delegada del Govern a la Catalunya Central, Laura Vilagrà, i el president del Consell Comarcal del Berguedà, David Font, han refermat el desenvolupament de l'autovia en el tram de Berga a Cercs en el marc de la reunió del consell d'alcaldes. 

Segons Ricard Font, la reunió de treball ha servit per informar els alcaldes dels municipis del projecte de desdoblament de la carretera C-16 en el tram comprès entre Berga i Cercs. “Estem parlant amb cada municipi per veure quina afectació hi ha” ha dit.  Segons Font, la feina que estan fent “és molt important per dimensionar les fases del projecte en tots els nivells, ja que el govern vol treballar els enllaços”. Font, també ha afegit que el "compromís" del govern és tornar a fer una reunió de treball amb tots els municipis i tancar definitivament el projecte de forma consensuada. Pel que fa als terminis del projecte ha dit que es preveu tancar-lo en el moment en què estigui totalment acordat amb els respectius ajuntaments. Segons ell, "és molt important arribar a tenir aquest consens perquè el tram per on passa la via és complex des del punt de vista geogràfic i mediambiental". “Cal garantir la bona recepció dels municipis i s’està treballant perquè això sigui així”, ha afegit. 
 

David Font, Ricard Font i Laura Vilagrà, després de la reunió amb els alcaldes. Foto: Aida Morales.


El projecte consisteix en el desdoblament de l’autovia en trams de dos carrils i trams de dos més un. De fet, el secretari d'Infraestructures ha comentat que es vol treballar perquè la majoria de trams possibles siguin desdoblats. També ha afegit que els costos del projecte han de ser raonables i que, per tant, es manté la capacitat pressupostària que ja s’havia confirmat a l’inici del projecte, i que va entre 105 i 150 milions d'euros. 

Per a la seva banda, David Font ha agraït la predisposició del Govern de consensuar els accessos. “És una obra que s’ha demanat i donarà sortida a la mobilitat i a la seguretat interna dels berguedans” ha assegurat.  

El secretari d’Infraestructures i Mobilitat, no ha descartat afegir nous trams desdoblats al recorregut que ja va exposar el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, el passat novembre del 2015.
Arxivat a