05
de juny
del
2016
El Túnel del Cadí s'ha vist obligat a retirar unes tires de màstic asfàltic que havia col·locat recentment a la carretera per segellar les esquerdes existents. L’empresa les ha tret per la perillositat que representen pels motoristes. La reparació de les esquerdes s’havia fet recentment (entre dijous i divendres de la setmana passada) en el tram comprès entre la sortida del túnel sud i fins a Bagà, en un recorregut d’uns 5-6 quilòmetres, aproximadament.
Fonts de la direcció del Túnel del Cadí han explicat a NacióDigital que aquest divendres es va iniciar la retirada d’aquest tipus de material termoplàstic. "Cada hivern fem el manteniment habitual i les esquerdes, que apareixen com a conseqüència del gel o de la sal, són tapades per donar uniformitat al paviment. En diem, segellat de fissures”, han relatat. Les mateixes fonts han reconegut que “just unes hores després d’haver acabat el segellat, un grup de motoristes de Cerdanya van advertir que les tires col·locades generaven inseguretat en la conducció. Davant d'això, l'empresa afirma que va posar-se "en alerta" per estar atents. Segons la direcció del Túnel, el cap de setmana va transcórrer normalment però l’accident de dijous a la tarda d’un motorista en aquesta zona, malgrat que no se sàpiga encara les causes, els va obligar a reaccionar d’immediat. "El primer és la seguretat. Per això ens hem posat a treure les tires de màstic”, han assegurat.
Prudència en aquest tram
Els operaris de manteniment del Túnel del Cadí treballen durant tot el cap de setmana per treure les capes de màstic que s’han instal·lat en aquest tram. La direcció del Túnel del Cadí també ha demanat prudència als motoristes en aquest punt dels accessos al túnel, des de Bagà fins a l’entrada sud, en ambdues direccions. “Estarem treballant tot el cap de setmana per treure, quan abans, tot el segellat que s’hi ha posat recentment”, han dit. L’empresa ja ha encarregat un estudi intern i dilluns portaran el producte a un laboratori per fer-ne un anàlisi. “Aquestes obres les va fer un industrial que porta moltíssims anys en el sector. Van fer allò que han fet tantíssimes vegades. Ells tampoc no tenen una explicació. Així que mentre ho esbrinem, la decisió que convé prendre ara és retirar tot el termoplàstic que hem instal·lat a la carretera”, han explicat a aquest diari.
Els motoristes ho havien alertat
Fa just una setmana, el grup de motoristes Cerdanya Motards Puigcerdà havia alertat de la perillositat d’aquesta actuació de manteniment en l’asfalt. I a través de les xarxes socials, s’informava que a la carretera del Túnel del Cadí, a la banda Berguedà, s'havia fet una "reparació" a l'asfalt per tapar les esquerdes. “Han ficat una mena de tires asfàltiques o el que sigui, que rellisquen una barbaritat”, asseguraven els motards. En la mateixa nota s’alertava que el pneumàtic davanter, encara que es vagi a 70 quilòmetres/hora, obliga a modificar la trajectòria contínuament per evitar la relliscada. Un dels portaveus d’aquest grup, Jordi Páez, ha explicat a NacióDigital que a través de les xarxes s'ha fet força difusió.
Precisament, dijous al migdia un home de 59 anys que conduïa una motocicleta va quedar ferit en estat greu després de caure del vehicle quan circulava per la carretera C-16, al terme municipal de Guardiola de Berguedà, com ja va informar aquest mitjà. L’avís es va produir a les 15.49 hores al punt quilomètric 123, a la sortida del túnel sud.
Les tires del producte termoplàstic que fan relliscar les rodes davanteres de les motos i generen inseguretat en la conducció Foto: Jordi Pardinilla
Fonts de la direcció del Túnel del Cadí han explicat a NacióDigital que aquest divendres es va iniciar la retirada d’aquest tipus de material termoplàstic. "Cada hivern fem el manteniment habitual i les esquerdes, que apareixen com a conseqüència del gel o de la sal, són tapades per donar uniformitat al paviment. En diem, segellat de fissures”, han relatat. Les mateixes fonts han reconegut que “just unes hores després d’haver acabat el segellat, un grup de motoristes de Cerdanya van advertir que les tires col·locades generaven inseguretat en la conducció. Davant d'això, l'empresa afirma que va posar-se "en alerta" per estar atents. Segons la direcció del Túnel, el cap de setmana va transcórrer normalment però l’accident de dijous a la tarda d’un motorista en aquesta zona, malgrat que no se sàpiga encara les causes, els va obligar a reaccionar d’immediat. "El primer és la seguretat. Per això ens hem posat a treure les tires de màstic”, han assegurat.
Aquesta tarda ja han començat a treballar en la retirada del producte del paviment Foto: Jordi Pardinilla
Prudència en aquest tram
Els operaris de manteniment del Túnel del Cadí treballen durant tot el cap de setmana per treure les capes de màstic que s’han instal·lat en aquest tram. La direcció del Túnel del Cadí també ha demanat prudència als motoristes en aquest punt dels accessos al túnel, des de Bagà fins a l’entrada sud, en ambdues direccions. “Estarem treballant tot el cap de setmana per treure, quan abans, tot el segellat que s’hi ha posat recentment”, han dit. L’empresa ja ha encarregat un estudi intern i dilluns portaran el producte a un laboratori per fer-ne un anàlisi. “Aquestes obres les va fer un industrial que porta moltíssims anys en el sector. Van fer allò que han fet tantíssimes vegades. Ells tampoc no tenen una explicació. Així que mentre ho esbrinem, la decisió que convé prendre ara és retirar tot el termoplàstic que hem instal·lat a la carretera”, han explicat a aquest diari.
Una imatge general de la carretera, amb les tires de mastic ben visibles a l'asfalt
Els motoristes ho havien alertat
Fa just una setmana, el grup de motoristes Cerdanya Motards Puigcerdà havia alertat de la perillositat d’aquesta actuació de manteniment en l’asfalt. I a través de les xarxes socials, s’informava que a la carretera del Túnel del Cadí, a la banda Berguedà, s'havia fet una "reparació" a l'asfalt per tapar les esquerdes. “Han ficat una mena de tires asfàltiques o el que sigui, que rellisquen una barbaritat”, asseguraven els motards. En la mateixa nota s’alertava que el pneumàtic davanter, encara que es vagi a 70 quilòmetres/hora, obliga a modificar la trajectòria contínuament per evitar la relliscada. Un dels portaveus d’aquest grup, Jordi Páez, ha explicat a NacióDigital que a través de les xarxes s'ha fet força difusió.
Precisament, dijous al migdia un home de 59 anys que conduïa una motocicleta va quedar ferit en estat greu després de caure del vehicle quan circulava per la carretera C-16, al terme municipal de Guardiola de Berguedà, com ja va informar aquest mitjà. L’avís es va produir a les 15.49 hores al punt quilomètric 123, a la sortida del túnel sud.