El mercat del bolet de Cal Rosal escalfa motors i incorpora un concurs d'Instagram

L'inici del mercat serà el 6 de setembre, amb unes 12 parades de bolets i productes agroalimentaris del Berguedà

Aida Morales
29 d'agost del 2014
Divina López, Judit Carreras i Montserrat Carreras Foto: Aida Morales

El mercat del bolet de Cal Rosal, un dels més concorreguts turísticament del Berguedà, ha començat a escalfar motors de cara a la seva obertura el proper dissabte 6 de setembre. L'alcaldessa d'Olvan, Judit Carreras, ho ha anunciat aquest divendres, alhora que ha presentat la novetat d'enguany: un concurs d'Instagram.
 
El mercat de Cal Rosal, al peu de la carretera C-16, té més de 25 anys d'història, tot i que es va començar a promocionar el 2007. A partir d'aquesta data, va anar adquirint embranzida i reconeixement fins a dia d'avui, en què s'ha convertit en un dels mercats del bolet de referència. 
 
Aquest, obrirà tots els dies de la setmana, des del 6 de setembre fins a finals de novembre, i s'hi podran trobar tot tipus de bolets, així com també productes agroalimentaris del Berguedà. Segons ha explicat Carreras, es manté la previsió de 12 parades, sis de bolets i sis de productes artesanals com la mel, els formatges i les herbes medicinals. 
 
Pel que fa a la quantitat de gent que s'espera, Carreras no ha concretat, tot i que s'ha mostrat convençuda que n'hi haurà sempre que l'evolució de la temporada de bolets sigui bona. Malgrat això, ha indicat que “l'interès pel mercat del bolet existeix”, ja que cada cap de setmana hi ha gran afluència de públic, així com entre setmana, quan és habitual que hi parin grups. 
 
A més, pel que fa a la presència de personatges mediàtics -l'any passat hi va passar el jugador del Barça Gerard Piqué i la seva parella, la cantant Shakira, acompanyats pel també blaugrana Xavi Hernández-, l'alcaldessa ha afirmat que això mostra “la importància” del mercat. En aquest aspecte, ha declarat que estan encantats que vinguin persones mediàtiques “ja que et proporciona certa notorietat als mitjans” i ha indicat que “és positiu”.
 
Una de les grans preocupacions d'enguany, però, és si hi haurà bolets i fins quan: “Estem davant d'un estiu amb condicions bones per a una bona temporada de bolets, però aquestes han de continuar”, ha remarcat. 
 
El concurs d'Instagram: la novetat
 
El concurs d'Instagram és la gran novetat del mercat del bolet de Cal Rosal 2014, per apropar aquest món a les noves tecnologies. En aquest, hi pot participar qualsevol persona enviant una fotografia de temàtica boletaire o relacionada amb el mercat. Per a participar-hi, els concursants s'han de fer seguidors de @mercatbolet i etiquetar només una fotografia per usuari amb #mercatdelbolet o #mercatcalrosal, fent una menció a @mercatdelbolet.
 
El participants podran enviar les fotografies entre el 6 de setembre i el 31 d'octubre, i podran optar a tres premis, en el primer dels quals s'entregarà un diploma i un cistell de productes del mercat. Els guanyadors es faran públics el 16 de novembre.
 
Escola de Boletaires
 
Una altra de les activitats programades serà l'Escola de Boletaires, que es repetirà per sisè any consecutiu. Es programaran cinc sortides en diumenge entre el 28 de setembre i el 2 de novembre dirigides pel micòleg Marc Estévez, de manera que els participants puguin aprendre com s'ha d'anar pel bosc i quin és el comportament correcte per a no malmetre els fongs i la natura.