Casa Fígols presenta innovadors productes sense al·lèrgens i de proximitat

L'empresa de Montmajor sorprèn amb una sobrassada farcida de formatge i mel, i un pernil dolç elaborat amb llom de dos colors

Redacció
29 d'abril del 2016
Actualitzat a les 16:54h

Membres de Casa Fígols a la Fira Alimentària Foto: Casa Fígols


Els productes sense al·lèrgens i de proximitat han estat, en aquesta edició de la Fira Alimentària que s'ha fet a Barcelona, l'estrella de bona part dels expositors. I això, precisament, és el que ha volgut aprofitar l'empresa de Montmajor Casa Fígols que, segons han explicat a NacióBerguedà, han aconseguit sorprendre distribuïdors de Catalunya, l'estat espanyol i, fins i tot, altres països d'Europa, amb els seus productes innovadors i saludables. 

En aquesta edició del saló agroalimentari, el tercer en què hi participa l'empresa berguedana, Casa Fígols ha exposat dos productes nous. El primer, una sobrassada totalment natural, amb daus de formatge a l'interior i mel. Un producte que ha sorprès i que, segons la responsable administrativa, Marta Comellas, ha tingut “molt bona acceptació”. L'èxit d'aquesta empresa a la fira, però, no ha acabat aquí, sinó que també s'ha pogut veure amb la promoció d'un tipus de pernil dolç elaborat amb cap de llom, és a dir, el que s'entén per llom de colors, però cuit. 

“Nosaltres sempre hem apostat per aquests productes sense al·lèrgens, sense gluten o sense lactosa, ja que hi ha cada vegada més gent que pateix al·lèrgies o intoleràncies”, ha explicat Comellas. A més, la gent cada vegada està més preocupada per la salut i, a Europa, ha dit, és una tendència que “arriba per quedar-se”. 

A partir d'aquí, ha indicat, l'objectiu de Casa Fígols és continuar donant a conèixer i promocionant els productes berguedans de qualitat, créixer “de mica en mica” i posar “el peu ferm” sense perdre la qualitat. Un exemple de societat agroalimentària que treballa per la comarca, però sense deixar de mirar cap enfora. 

A la Fira Alimentària també hi han participat més d'una desena d'empreses del Berguedà. Algunes, tal com va informar l'Agència de Desenvolupament, van exposar-se dins del Clúster de Productes Típics de Muntanya, tot i que altres, com és el cas de Casa Fígols, van optar per tenir estand propi.
 

Detall que es regalava als compradors a la Fira Alimentària per demostrar el compromís amb la proximitat. Foto: Casa Fígols