21
d'abril
del
2016
Actualitzat
a les
19:50h
Una quarantena de botigues de l'eix comercial del carrer major de Berga han impulsat una nova campanya de dinamització per Sant Jordi. Combinant comerç i literatura, han omplert els seus aparadors d'endevinalles, que buscaran la implicació dels compradors, grans i petits, des de la diada de Sant Jordi i fins la Fira de l'1 de Maig.
Segons ha explicat a NacióBerguedà la portaveu dels comerciants, Ariadna Herrada, l'objectiu és motivar els berguedans a respondre les endevinalles en unes butlletes que s'entregaran a l'interior dels comerços i que també s'han repartit a les escoles de Berga. D'entre les contestades favorablement, es farà un sorteig, on es podrà optar a una tauleta i a un val de 200 euros a gastar en tots els establiments.
“Es tracta que vingui com més gent millor al carrer major i que es tothom jugui i es fixi amb els aparadors”, ha explicat Herrada. Algunes de les endevinalles, ha avançat, van relacionades amb el producte que es pot vendre a la botiga, mentre que altres no, i també n'hi ha de més difícils per a adults, i de més fàcils, per a la interacció amb els nens: “Volíem abastar el major públic possible”.
A més, ha precisat, la campanya s'allargarà fins a la Fira de Maig de Berga, amb l'objectiu que la gent no només es quedi al Vall, sinó que també s'acosti al carrer major i hi hagi rotació. A més, ha destacat que no es tracta d'una idea novedosa, sinó que ja s'ha aplicat amb bons resultats en diverses ciutats de Catalunya i de l'estat espanyol, però que la voluntat és dinamitzar. Per això, ha dit, i si Berga vol tenir capacitat comercial, cal que les botigues s'impliquin, siguin originals i agosarades.
Segons ha explicat a NacióBerguedà la portaveu dels comerciants, Ariadna Herrada, l'objectiu és motivar els berguedans a respondre les endevinalles en unes butlletes que s'entregaran a l'interior dels comerços i que també s'han repartit a les escoles de Berga. D'entre les contestades favorablement, es farà un sorteig, on es podrà optar a una tauleta i a un val de 200 euros a gastar en tots els establiments.
Una de les botigues del carrer major amb endevinalles Foto: Aida Morales.
“Es tracta que vingui com més gent millor al carrer major i que es tothom jugui i es fixi amb els aparadors”, ha explicat Herrada. Algunes de les endevinalles, ha avançat, van relacionades amb el producte que es pot vendre a la botiga, mentre que altres no, i també n'hi ha de més difícils per a adults, i de més fàcils, per a la interacció amb els nens: “Volíem abastar el major públic possible”.
A més, ha precisat, la campanya s'allargarà fins a la Fira de Maig de Berga, amb l'objectiu que la gent no només es quedi al Vall, sinó que també s'acosti al carrer major i hi hagi rotació. A més, ha destacat que no es tracta d'una idea novedosa, sinó que ja s'ha aplicat amb bons resultats en diverses ciutats de Catalunya i de l'estat espanyol, però que la voluntat és dinamitzar. Per això, ha dit, i si Berga vol tenir capacitat comercial, cal que les botigues s'impliquin, siguin originals i agosarades.
Una de les botigues del carrer major amb endevinalles Foto: Aida Morales.
Endevinalla en una de les botigues del carrer major Foto: Aida Morales.
Endevinalla a l'aparador d'una de les botigues del carrer major Foto: Aida Morales.