La dificultat de trobar secretaris al Berguedà, un fet generalitzat

Una trentena de càrrecs electes de la comarca es formen en seguretat jurídica, tresoreria i finançament, entre d'altres | L'ADBerguedà signa un conveni amb el Col·legi de Secretaris

Redacció
05 de març del 2016
El president de l'ADBerguedà, David Font, i la presidenta del Col·legi de Secretaris, Maria Petra Sáiz
El president de l'ADBerguedà, David Font, i la presidenta del Col·legi de Secretaris, Maria Petra Sáiz | Aida Morales
Que al Berguedà molts municipis no poden assumir o tenen dificultat per cobrir la vacant de secretari, interventor o tresorer és una realitat. No només a Cercs, que ha estat el cas més visible durant els últims mesos, sinó també a diversos municipis petits de la comarca que no poden assumir aquesta vacant dins del seu personal. 

Davant d'aquesta situació, el Consell Comarcal ja va anunciar que posaria a disposició dels pobles nou personal contractat, amb l'objectiu de poder oferir servei legal i de secretaria. La situació, però, no només és característica del Berguedà, segons ha destacat la presidenta del Col·legi de Secretaris, Interventors i Tresorers, María Petra Sáiz. La manca de professionals arreu de l'estat espanyol ha creat buits en molts territoris i la reposició d'efectius no es porta a terme de manera compensatòria. 

Això fa, ha dit, que hi hagi una gran quantitat de tècnics o de funcionaris que realitzen les funcions d'aquests professionals. Persones, ha lamentat, amb un "profund desconeixement de les implicacions que té signar segons què". Tal com ha exemplificat, si no hi hagués un metge, podria arribar a operar un practicant, però no seria el mateix.

Per això, i malgrat no poder fer-hi res com a Col·legi, ha indicat que allò mínim que es pot oferir és formació. En aquest punt, l'Agència de Desenvolupament del Berguedà ha signat amb aquest òrgan col·legiat un conveni de col·laboració, a través del qual les dues entitats incidiran en aquells temes més necessaris per millorar les administracions públiques. 

El mateix dia que s'ha signat aquest conveni, de fet, també s'han entregat els diplomes a la trentena de càrrecs electes i tècnics municipals del Berguedà que han participat al curs "Eines per afrontar la legislatura amb èxit". A tots ells, se'ls han donat eines i metodologies per oferir un millor servei a la ciutadania i poder desenvolupar els seus plans de govern. 

En total, han estat vuit sessions a través de les quals s'han format en seguretat jurídica, tresoreria, innovació, comunicació, modernització del sector públic, energia i sostenibilitat, promoció econòmica i finançament.