Dos berguedans faran 6.000 km amb un Seat Panda de Berga al Marroc

Marc Rial i Arnau Colillas participaran a partir d'aquest 5 de març al Panda Raid | Els dos joves berguedans realitzen aquesta aventura com a projecte de final de grau

04 de març del 2016
Actualitzat a les 17:02h
Marc Rial i Arnau Colillas amb el Panda.
Marc Rial i Arnau Colillas amb el Panda. | Foto MG
Els joves Marc Rial i Arnau Colillas, d'Avià i Gironella, respectivament, s'embarcaran en una gran aventura amb un Seat Panda a partir d'aquest 5 de març. Es tracta del Panda Raid, una prova que es disputa pels deserts del Marroc, i que només és apta per a cotxes de model Panda o Marbella. 

Així ho han explicat els dos joves en una entrevista a la Xarxa, on han relatat que, aquest viatge és, precisament, el projecte de final de curs del Grau Superior d'Automobilística que realitzen a Igualada. En aquest punt, el treball consisteix en adaptar i condicionar el cotxe, amb l'objectiu de poder realitzar tots el raid i tornar a Berga. 

Els dos joves marxaran el proper 5 de maig de Berga i fins a Madrid. D'allà, han indicat, es desplaçaran fins a Algeciras, des d'on faran el salt al Marroc. En total, uns 6.000 quilòmetres, entre anada i tornada, que esperen poder aguantar sense problemes ni reparacions. 

El cotxe, han explicat, el van acabar comprant per 600 euros a un veí berguedà, després de mesos buscant el vehicle adequat. Una vegada el van tenir, van començar a realitzar tot un seguit de reparacions i canvis de material, com ara el canvi de frens, d'encesa o de gomes, que serviran, segons han dit, per reforçar-lo i aixecar-lo una mica més de terra perquè no rasqui. En total, han dit, s'hi han gastat uns 5.000 euros, uns diners que poc a poc van recuperant amb els diversos sponsors que, així com es pot veure a la fotografia, ja formen part del decorat del vehicle. 

Prova de precisió

Segons han dit, el Panda Raid no és una prova de rapidesa com el Dakar, sinó un raid de precisió. En aquest punt, esperen conduir entre 8 i 10 hores al dia i durant 10 dies, sense navegació ni GPS, i regulant les distàncies i els temps que determini l'organització. 

“Aquesta prova s'ha de fer amb un temps determinat, no compta qui arriba abans, sinó la regularitat, les velocitats mitges o els trams mitjos”, han explicat. En aquest punt, si s'arriba abans o després, els organitzadors poden arribar a penalitzar l'equip. 

Solidaritat

A més, es tracta d'una prova també amb una alta càrrega solidària. Segons han remarcat, portaran un mínim de 20 quilos de material escolar a dins del vehicle que, quan estiguin sobre el terreny, hauran de repartir a escoles del Marroc. 

Rial i Colillas només fa dos anys que tenen el carnet de conduir, tot i que, tal com afirmen, esperen viure a fons aquesta experiència que, sense dubtes, combina a la perfecció estudis i aventura.