El Konvent Moda vesteix la ira per anar cap a la perfecció de la proporció Àuria

Blame Label és una col·lecció d'extrems que busca arribar a l'equilibri | Pablo Puig parlarà de la sort en el seu proper treball

Aida Morales
08 de novembre del 2015
Actualitzat el 09 de novembre a les 11:44h
El dissenyador Pablo Puig creador de Blame Label.
El dissenyador Pablo Puig creador de Blame Label. | Aida Morales.

El dissenyador Pablo Puig creador de Blame Label. Foto: Aida Morales.


La proporció Àuria és símbol de la perfecció. Però per arribar-hi, el dissenyador de moda Pablo Puig, creador de Blame Label, creu que només hi ha un camí que hi porta; el dels extrems i les diferents fases de la ira. Aquest és el missatge que ha omplert el Konvent Moda, aquest cap de setmana, en la tercera edició d'aquest festival que, segons ha explicat la seva directora, Marta Martínez, ha apostat per visibilitzar un dissenyador amb menys trajectòria que en les anteriors, i representar la seva col·lecció de diferents maneres. En les dues primeres edicions, el Konvent Moda va ser protagonitzat per Txell Miras i Míriam Ponsa.

El dibuix, la música o les desfilades han estat alguns dels vehicles per on s'ha explicat aquesta filosofia, un xou en tota la regla, que ha tornat a estar a l'alçada d'aquesta associació cultural. En el primer pis es podia veure una desfilada de roba, mentre que en el segon, cada petita habitació de l'antic convent acollia peces de roba úniques i molt interpretables. A més, les tres sales intervingudes per Playa Nueva, Pep Espelt i Rai Escalé cohesionaven plenament amb cada obra d'art, que s'omplia d'un missatge únic i molt més místic.

“Busco la manera de connectar conceptes oposats, i penso que per arribar a la perfecció s'han de passat per diversos estats d'ira”, ha explicat a NacióBerguedà el creador de la marca Blame Label. Per a ell, el seu projecte neix de l'ànima, de la voluntat de fer les coses “des de dins”, ha reconegut, i de la inspiració des de la reflexió i l'estudi. Per això, ha assegurat que mai podria realitzar una col·lecció estètica o massa bonica ja que, tal com ha afirmat, això seria mentir: “Blame Label significa etiqueta de culpa, i jo sempre dic que, com deia Bukowski: troba el que t'agrada i deixa que et mati”. 

 
Proporció Àuria

El conjunt de la seva col·lecció es basa en la proporció Àuria, en el camí cap al vici de la perfecció i en l'ordre de Fibonacci. Per això, en moltes de les seves peces es pot observar una asimetria que es converteix en perfecció quan s'observa en el conjunt, amb colors blancs i negres, que són els que més permeten jugar amb els pols oposats. El blau, ha destacat, és el vehicle i el punt de trobada, i a partir d'aquí, pot començar tot un joc de tons grisosos. 

En aquest sentit, la col·lecció Blame Label també s'explica a través de la mà del mateix autor. Una mà que treballa i confecciona, però també una mà amb línies relacionades amb aquesta proporció. “Per si sola, és totalment asimètrica”, ha descobert, però en el conjunt, ha dit, això canvia totalment. La construcció d'aquesta mà, de fet, ha estat part de l'espectacle, que aquest diumenge s'ha pogut observar des del punt de vista del dia després. “Diumenge ha estat la seqüela de tot el que ha passat dissabte, tot està trencat, les imatges... Aquí ha passat alguna cosa i es queda així”, ha relatat la directora del Konvent Moda.

En col·laboració amb Puig, l'art ha envoltat el Konvent de la mà de Joel Miñana, Robert  Calvin, Muse Down, Gemma Black, Jennifer Moreno i altres persones que hi han volgut intervenir.

Inspiració

El principal referent de Puig és Boris Bidjan Saberi, un dissenyador mite de la moda fosca, i el mestre amb qui es va acabar de formar. A més, amb ell ja ha col·laborat en diverses col·leccions de primavera-estiu 2013 i tardor-hivern 2014, que van ser presentades a la Setmana de la Moda de París.

En aquesta mateixa ciutat, doncs, també és on el dissenyador valencià vol seguir creixent, amb la voluntat d'obrir mercat fora d'Espanya, i continuar creant, aquesta vegada, amb la sort com a inspiració: “Aquesta investigació és infinita”.
 

GALERIA DE FOTOS del Konvent Moda (Blame Label)
 

GALERIA DE FOTOS del Konvent Moda (Txell Miras)
 

FOTOREPORTATGE Míriam Ponsa; llegat, ruptura i experimentació en el mónd e la moda

 

Una de les peces de roba de la col·lecció. Foto: Aida Morales.

 

La sala amb la mà que representa la proporció Àuria. Foto: Aida Morales.

Arxivat a