Uns 180 alumnes del Berguedà prenen part dels tallers de gestió d'emocions

El Consell Comarcal impulsa la iniciativa que té per finalitat que estudiants, professorat i famílies tinguin millors eines per a la interpretació dels sentiments i d'empatia

Redacció
11 de maig del 2023
Actualitzat a les 10:20h
Uns infants participen en un dels taller d'educació socioemocional
Uns infants participen en un dels taller d'educació socioemocional | Consell Comarcal del Berguedà
Educació emocional, educació per la vida és el nom del projecte del catàleg de serveis del Consell Comarcal del Berguedà que, en els dos últims cursos escolars, ha arribat a uns 180 alumnes de diferents centres educatius del Berguedà. El programa consisteix a treballar les habilitats socioemocionals dels infants i complementar aquest treball amb l'acompanyament a les famílies i al professorat de cada centre participant. És per aquest motiu que, a més dels 180 alumnes, també s'han endinsat en el projecte un centenar de famílies i una trentena de docents. El projecte es va estrenar durant el curs escolar 2021-2022 en quatre escoles de la comarca. Enguany, la iniciativa ha arribat a tres escoles més.

La consellera d’Atenció a les persones, Salut i Polítiques d’igualtat, Anna Maria Serra, afirma que "és transcendental que els nens i nenes puguin aprendre a gestionar les seves emocions des de ben petits", afegint que "aquest és un autoconeixement personal que els portarà a prendre millors decisions i a créixer com a persones". En aquest sentit, ha exposat que l'objectiu principal del programa és acompanyar als infants en la interpretació i la gestió de les pròpies emocions. Així, a través dels tallers, els nens i nenes aprenen a reconèixer quines són les emocions que poden sentir i també a empatitzar amb les emocions que tenen els altres.

Un cop superada aquesta primera fase de coneixement, els professionals que guien el servei, SEER: Salut i Educació Emocional, comparteixen estratègies als infants per ajudar-los a comprendre's a ells mateixos i a comprendre millor a les altres persones. En definitiva, des del Consell destaquen que Educació emocional, educació per la vida acompanya als alumnes en la construcció d’habilitats socials i emocionals que els poden fer més feliços i ajudar-los a relacionar-se de manera assertiva amb els altres.

La implantació del projecte als centres educatius del Berguedà es realitza en tres fases i focalitza l'atenció en professorat, alumnes i famílies. I és que, el darrer pas de la iniciativa consta d'un taller amb les famílies, amb la finalitat que els familiars dels alumnes que participen en el projecte prenguin consciència de la rellevància de l'educació socioemocional per afavorir el benestar dels fills i filles. Amb tot, des del Consell Comarcal asseguren que el conjunt de centres escolars del Berguedà que s'han sumat al projecte Educació emocional, educació per la vida coincideixen en fer-ne una magnífica valoració.