L’
Ajuntament de Berga ha obert el termini per sol·licitar l’ocupació de la via pública durant la diada de
Sant Jordi, que se celebrarà el 23 d’abril. Enguany, la diada s’escau en diumenge i el consistori contempla la possibilitat d’instal·lar parades
durant tot el cap de setmana, prèvia sol·licitud i liquidació de la taxa corresponent. Així mateix, cal esmentar que el dissabte, 22 d’abril, l’espai del passeig de la Indústria estarà ocupat per les parades del
mercat setmanal. El consistori s’encarregarà de
distribuir les parades de roses i llibres que peticionin aquest emplaçament, tenint en compte la disponibilitat de l’espai i prioritzant, en la mesura que sigui possible, les botigues que desitgin posar parada davant del seu establiment comercial.
Les persones i/o entitats interessades a disposar d’una parada o estand per vendre roses o llibres durant la festivitat d’enguany, poden tramitar les peticions fins a l’
11 d’abril. Per fer-ho, serà necessari
presentar una instància específica anomenada
Llicència d’ocupació de la via pública per a llocs de venda eventuals (parades, atraccions i circs) (TR020) disponible a l’apartat
Tràmits i gestions del
web municipal o en la
seu electrònica.
Informació i documentació
En el document de sol·licitud de l’espai,
caldrà especificar el tipus de parada que es vol instal·lar, és a dir, si es vol destinar a la venda de llibres, de roses, d’ambdós productes o d’altres articles relacionats amb la festivitat de Sant Jordi. També caldrà indicar
la ubicació i la mida de l’estand, així com l’horari d’ocupació de l’espai en qüestió. A banda d’això, serà necessari adjuntar la
carta d’autoliquidació tributària, que és el document que acredita que s’ha abonat la taxa corresponent per portar a terme l’activitat.
En compliment de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques,
les persones jurídiques i les entitats sense ànim de lucre han de fer la sol·licitud de forma telemàtica, mentre que
les persones físiques poden tramitar-ho en línia o presencialment, a través de l’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC) situada a l’Ajuntament de Berga (plaça de Sant Pere, 1). En cas d’haver de realitzar la tramitació de forma presencial, caldrà sol·licitar
cita prèvia mitjançant el telèfon 600 464 067. L’horari d’atenció al públic és de dilluns a divendres, de 09.00 a 14.00 hores, i els dilluns, de 17.00 a 19.00 hores.