La campanya de la caça i la tòfona del Berguedà ha finalitzat aquesta setmana amb un bon regust de boca. La ruta dels sopars maridats, estrenada enguany, ha servit per donar un impuls a la campanya gastronòmica d’hivern que impulsa l’
Associació d’Hostaleria i Turisme del Berguedà i l’
Agència de Desenvolupament del Berguedà.
Segons les xifres facilitades pels onze restaurants participants en la campanya de menús i plats de la tòfona, des del 14 de gener i fins al 12 de març, s’han servit un total de
900 àpats amb caça i/o tòfona. La gran novetat d’aquesta edició, però, ha estat la
Ruta de sopars maridats, que s’ha valorat molt positivament per la bona resposta que ha tingut en assistència. Durant sis dijous de febrer i març, els sis restaurants participants han servit un total de
210 menús amb la caça i la tòfona com a protagonistes. Els àpats han estat maridats amb vins de cellers de la
DO Pla de Bages, entitat que ha col·laborat amb la iniciativa oferint els premis del sorteig que es portarà a terme el dia
20 de març entre totes les persones assistents.
El president de l’Associació d’Hostaleria i Turisme,
Jordi Badia, ha valorat positivament la campanya. "Hem pogut oferir una gran varietat de plats de caça i tòfona, i l’hem posat en valor", ha assegurat, tot incidint que "
els sopars maridats podrien ser un pol d’atracció turística per la comarca, complementant-ho amb els coneixements que hem tingut de tofonaires i enòlegs". Així, Badia ha volgut agrair, de nou, la
bona resposta dels restauradors, destacant l’esforç d’oferir preus ajustats amb productes de temporada i del Berguedà.
Aquest 2023 han participat en la Cuina de la Caça i la Tofona els restaurants:
Cal Pericas (La Pobla de Lillet),
Niu Nou (Bagà), C
al Travé (Berga),
Cal Marçal (Puig-reig),
Cal Marsalet (L’Espunyola),
Ca l’Amagat (Bagà),
Susèn (Saldes),
La Barana (Berga),
El Recó de l’avi (Guardiola de Berguedà),
Els Roures (Castellar del Riu) i
La Cabana (Berga). La campanya ha comptat amb el patrocini de
Rovellats.