La campanya de la cuina de la caça i la tòfona estrena una ruta de sopars

Els àpats, amb preus especials, tindran lloc els dijous des del 26 de gener al 9 de març a set restaurants diferents

Redacció
13 de gener del 2023
El cartell promocional la Campanya de la Cuina de la Caça i la Tòfona del Berguedà.
El cartell promocional la Campanya de la Cuina de la Caça i la Tòfona del Berguedà. | Berguedà Turisme
La campanya de la cuina de la caça i la tòfona del Berguedà arriba amb novetats aquest 2023. La nova edició de la iniciativa, que engega demà i s’allargarà fins al 12 de març, estrena una ruta de sopars maridats. Aquesta proposta pretén acostar la caça i la tòfona als berguedans i visitants amb àpats amb preus especials i que aniran acompanyats d’un maridatge amb cellers de la DO Pla de Bages.

Aquests sopars tindran lloc els dijous al vespre, a partir del 26 de gener i fins al 9 de març. Són set els restaurants que participen de la ruta de sopars maridats: La Barana (Berga), Els Roures (Castellar del Riu), Cal Marçal (Puig-reig), Ca l’Amagat (Bagà), Cal Marsalet (L’Espunyola), Recó de l’avi (Guardiola de Berguedà), La Cabana (Berga). El preu d’aquests àpats serà especial per a l’ocasió i costaran 35 euros. Els productes del Berguedà, amb la caça i la tòfona com a convidats especials, estaran maridats cada setmana per un celler diferent de la DO Pla de Bages. La iniciativa va acompanyada d’un passaport que es lliurarà durant el primer àpat, i les persones que assisteixin als set sopars entraran al sorteig d’una experiència enoturística en un celler de la DO Pla de Bages. La resta de persones participants, entraran al sorteig de sis ampolles de vi a un wine bar de la DO Pla de Bages. 

Més enllà de la ruta, un total d'onze restaurants s'han unit a la campanya per preparar menús i plats amb tòfona i de caça. Són, a banda dels que participen de la ruta de maridatge: Cal  Pericas (La Pobla de Lillet), Niu Nou (Bagà), Cal Travé (Berga) i Susèn (Saldes). Els plats i menús disponibles es podran consultar a les webs de l’oficina de Turisme del Berguedà i de l’associació Hostaleria i Turisme del Berguedà així com a les xarxes socials d’aquestes entitats i dels restaurants adherits a la campanya.
 
Aquesta campanya està impulsada per Hostaleria i Turisme del Berguedà amb la col·laboració del Consorci de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya i de l'Agència de Desenvolupament del Berguedà, i el patrocini de Cava Rovellats.