Cada dia fan falta a Catalunya un miler de donacions de sang per atendre les necessitats de les persones ingressades en clíniques i hospitals. Per aquest motiu, Berga acull
dues campanyes de donació de sang durant el mes de desembre, a
l’Hotel d’Entitats. Serà el dimarts, 6 de desembre, de 10 les a les 14 hores i el dijous, 15 de desembre, de les 10 a les 14 hores i de les 17 a les 21 hores.
La sang no es pot fabricar i l’única manera d’assegurar-nos que tothom tindrà la sang necessària és la
donació altruista. El Banc de Sang convida tothom a fer
el millor regal per aquests dies: donar sang. Salut alerta que durant el mes de desembre, la donació baixa pel canvi d’hàbits de la ciutadania per les vacances, els dies festius i les celebracions de Nadal.
Qui pot donar sang?
De forma general, pot donar sang qualsevol persona que tingui bona salut sempre que tingui entre 18 i 70 anys, pesi 50 quilos o més, i no sigui una dona embarassada.
Les persones que mai hagin donat sang i dubtin si en poden donar, tenen l’opció d’escriure al WhatsApp del Banc de Sang 677 07 17 56, a les xarxes socials @donarsang o bé a atencioaldonant@bst.cat. També poden trucar al 93 557 35 66.
Amés,
qui hagi anat a l’estranger pot consultar prèviament al
següent web per comprovar si hi ha algun impediment per donar sang.