"Si només compres per internet, cagada pastoret". És una de les tres garrofes que protagonitzen la campanya de Nadal de la Federació del Comerç del Berguedà, que té com a objectiu fer reflexionar sobre els hàbits de consum i sensibilitzar sobre la importància de comprar en el comerç local durant les festes. Els carrers i els aparadors de la comarca s'inundaran de cartells trencadors i satírics, que relacionen la denúncia sobre la situació del comerç i el Nadal més escatològic.
Xavier Orcajo, president de l'entitat, ha explicat que es tracta d'una idea "diferent i jove" per connectar amb tots els públics. Es tracta d'una campanya visual, amb cartells als carrers, contingut audiovisual a les xarxes socials i stickers perquè corrin a través del WhatsApp. "Volem que la gent en parli i l'identifiqui", ha subratllat Orcajo. Hi participaran un total de 450 establiments de la comarca i les UBIC de Berga, Gironella, Puig-reig, Bagà i Casserres.
"Al Berguedà, comprem el 70% de les joguines, oci, llibres i música per internet", "Si continuem així, en 10 anys, més del 50% del comerç del Berguedà s'haurà perdut" i "El 55% dels berguedans ens gastem els diners fora de la comarca". Amb aquestes frases, la Federació vol despertar les consciències dels berguedans sobre la importància del comerç local: "Els comerciants i els berguedans ens necessitem els uns als altres. Les compres al petit comerç és el que dona vida i ambient als nostres carrers", ha subratllat Eva Gorg, vicepresidenta de la Federació.
Els 3 cartells de la campanya fan una crítica als hàbits de consum amb un to satíric. Foto: Joan Obiols