1 de 10
TARDOR

Berga es reivindica al món com «la capital de la tardor» amb una àmplia proposta d'activitats

La marca "Berga, capital de la tardor" mostra la ciutat i la comarca com un "destí ideal" per visitar durant aquesta època de l'any

Acte de presentació de la marca aquest dijous al matí. | Joan Obiols
per Joan Obiols, Berga, Catalunya | 15 de setembre de 2022 a les 14:55 |
No cal agafar un avió o marxar fora per gaudir de la tardor quan tenim Berga i la seva comarca per fer-ho. Aquesta és la idea que presenta la marca "Berga, capital de tardor", que reivindica la ciutat i els seus entorns com un "destí ideal" per visitar durant aquesta època de l'any. La iniciativa va acompanyada d'un conjunt de propostes culturals per a tots els públics que es duran a terme entre l'1 d'octubre i l'1 de desembre, i que situen la capital del Berguedà com l'epicentre mundial de la tardor.

La Fira de Santa Tecla d'aquest cap de setmana obrirà la porta, i la seguirà la Berga Bolet, la Fira de la Xocolata i la Ratafia, la Fira dels Encants, la inauguració de l'exposició dedicada a Josep Maria de Martín, la cuina del bolet, visites guiades, jornades arqueològiques i espectacles musicals i culturals, entre d'altres. La marca vol posar sota un mateix paraigües totes aquestes activitats per atraure visitants a la ciutat. "Volem que Berga sigui més que un lloc de parada", ha assenyalat la regidora de Promoció Econòmica, Roser Rifà


A banda, la marca també convida a gaudir dels boscos de l'entorn de Berga i la comarca, amb l'espectacle visual que ofereix el canvi de color de les fulles dels arbres: "Tenim un tresor amb l'obaga de Queralt, de les Nou Comes, de Peguera o la zona de Saldes", ha expressat l'alcalde Ivan Sànchez. I ha reivindicat que aquesta és una marca que vol "donar orgull" als berguedans i convida que se la facin seva. La iniciativa va més enllà d'aglutinar els diferents actes d'enguany. Neix amb la voluntat de créixer amb més propostes i perdurar en els pròxims anys.

Per a donar a conèixer la marca, l'Ajuntament té previst repartir fulletons amb les activitats i escrits de berguedans que parlen de les "virtuts" que ofereix Berga durant la tardor. A més, s'ha preparat una campanya publicitària més enllà de les fronteres berguedanes perquè tothom conegui la ciutat i la comarca com a destí tardorenc.


El cartell de la campanya ha estat elaborat pel dissenyador berguedà Salvador Vinyes. Es tracta d'un paraigua d'on cauen unes fulles que simbolitzen els actes que es faran a Berga durant la tardor.

Al novembre es reprenen els concerts de Patum


Durant la roda de premsa, l'alcalde ha avançat que la programació inclou la celebració aquest novembre dels concerts suspesos de Patum. Els espectacles no es faran a la plaça Cim d'Estela i està previst celebrar-los en un espai tancat perquè al novembre "plou i fa fred". En els pròxims dies, l'Ajuntament té previst informar sobre tots els detalls de l'espectacle musical. Les actuacions cancel·lades per Patum van afectar Esperit de Vi i PD Ruïnoses, el divendres, i Pirat's Sound Sistema, Gertrudis, Sense Sal, Brams i PD Toni Malé, el dissabte. L'alcalde no ha detallat quins seran els grups que actuaran.

 

 

Participació