L'alça del cost de l'allotjament fa créixer la despesa dels turistes al Berguedà un 6,8%

Els visitants destaquen l'entorn natural i l'amabilitat i el caràcter de la gent com els punts més forts de la comarca

Joan Obiols
10 d'agost del 2022
Actualitzat a les 17:07h
Turistes al mirador dels Orris
Turistes al mirador dels Orris | ADBerguedà
L'Agència de Desenvolupament del Berguedà i el Laboratori de Turisme de la Diputació de Barcelona han presentat els resultats de l'informe del perfil i hàbits del turista que visita el Berguedà corresponent al 2021. L'enquesta es va fer a 326 turistes allotjats a la comarca entre el període de març a desembre del 2021. Entre les dades més destacades, hi ha el creixement en la despesa del viatge en un 6,8%, que és causada per l'augment del cost mitjà de l'allotjament.

L'estudi assenyala que el perfil majoritari dels visitants correspon a catalans (96%), amb una edat mitjana de 44 anys i que viatgen en petits grups familiars (57%). Els principals motius per escollir el Berguedà com a destinació són l’allotjament (28%), l’entorn natural (21%) i la muntanya (14%). Un cop aquí, les activitats realitzen són passejades tranquil·les i "relax" (95%), activitats a l’aire lliure (75%) i degustació de la gastronomia (58%).

L'informe també destaca que el cost mitjà d'allotjament ha pujat un 15,1% i el de transport un 1,1% respecte al 2019, mentre que la despesa mitjana de l'estada ha baixat un 3,8%. Així, la despesa total del viatge per persona és de 156 euros, un 6,8% més que el 2019. L'estudi també destaca que els turistes han allargat l'estada fins a les 3,5 nits, un augment del 0,3 respecte al 2019.

Les dades també indiquen que gairebé la meitat dels clients planifiquen el viatge cercant la informació per internet (49,7%), però crida l’atenció el fet que un 24,5% manifesta que no ha cercat cap mena d’informació abans d’emprendre la sortida.

L’allotjament preferit pels visitants ha estat el càmping (un 65% hi ha estat), seguit dels allotjaments rurals (16,6%) i els hotels o pensions (16,3%). En aquest sentit, cal destacar que el turisme rural ha baixat un 5,4% amb relació al 2019.

L'informe també mostra que un 43% dels visitants estarien disposats a pagar fins a un 10% més per rebre un servei més sostenible, mentre que un 23,6% estaria disposat a pagar fins a un 20% més. 

El 60% dels turistes repeteixen la destinació i un 37% visiten la comarca per primera vegada. El que millor valoren és l'entorn natural amb un 9,6 sobre 10, seguit del caràcter i amabilitat de la gent (9), i el soroll i la seguretat personal (8,9). A l'altra banda de la balança trobem el transport públic, puntuat amb un 5 sobre 10, seguit de la connexió a internet (6,5) i l'accessibilitat per a persones amb dificultat (6,8). La valoració global se situa en un 8,8, un 0,1 més que el 2019.

Aquest informe de perfil i hàbits del turista de la Destinació Barcelona l’ha elaborat l’Agència de Desenvolupament del Berguedà, a partir d’una operativa estadística de l’Observatori del Turisme a Barcelona: ciutat i regió, del qual se segreguen els resultats de la comarca. Es pot consultar tota la informació relacionada amb l'informe en aquest enllaç.