1 de 10
SERVEIS

El Consell Comarcal porta el servei del Bibliobús a casa de la gent gran i de persones amb problemes de mobilitat

Es començarà oferint als municipis de Casserres, l’Espunyola, Montclar, Montmajor, Olvan i Sant Julià de Cerdanyola

per Redacció, Berga, Catalunya | 22 d'abril de 2022 a les 11:25 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 22 d'abril de 2022 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
El Berguedà estrena un nou servei de préstec a domicili del Bibliobús destinat a persones majors de 65 anys, amb problemes de mobilitat temporal o permanent i també familiars i treballadors que tenen cura de persones amb dependència. Es començarà oferint als municipis de Casserres (Bibliobús Cavall Bernat), l’Espunyola, Montclar, Montmajor, Olvan i Sant Julià de Cerdanyola (Bibliobús Pedraforca). En el futur s’ampliarà a altres poblacions de la comarca.

La consellera d’Atenció a les Persones, Salut i Polítiques d’Igualtat, Anna Maria Serra ha declarat que aquest projecte "ens permetrà oferir un nou servei a persones que per les seves dificultats de mobilitat o per la seva avançada edat fins ara no hi podien accedir". La iniciativa és fruit de la col·laboració entre el Consell Comarcal del Berguedà, els bibliobusos Cavall Bernat i el Pedraforca de la Xarxa de Biblioteques Municipals de la Diputació de Barcelona i les Càritas Parroquials del Berguedà. "El treball conjunt és molt important per aconseguir apropar els recursos a la ciutadania" ha assegurat la consellera.  Serra ha esmentat que el nou servei  "també es podrà complementar i ampliar amb activitats com lectura en veu alta o altres propostes que puguin anar sorgint".


Per accedir aquest nou servei es pot a través d'una trucada o enviant un Whatsapp a la dinamitzadora de la gent gran al telèfon 681356212, qui els demanarà les dades corresponents i es coordinarà amb Càritas, que s’encarregarà de triar el voluntari que atendrà cada usuari. La mateixa dinamitzadora informarà d’aquesta nova sol·licitud al bibliobús corresponent segons el municipi on es faci la demanda, per tal que estiguin informats i puguin prestar el servei. La primera demanda de documents, es pot realitzar directament a la dinamitzadora, al mateix moment de sol·licitar el servei, per tal d’agilitzar l’inici.

Una vegada establert el contacte amb el voluntari, la demanda de documents es pot fer per correu-e als bibliobusos o mitjançant el formulari Connecta amb el bibliobús. També es pot demanar directament al voluntari, per tal que quan faci el retorn dels llibres, pugui sol·licitar els nous. Juntament amb la petició de documents s’ha d’indicar l’adreça postal on s’hauran de portar i també indicar el número de carnet de biblioteques o les dades personals del demandant. En cas que no disposi de carnet de biblioteques, haurà de presentar un document d’identitat i se li farà el carnet del bibliobús.


En el cas del personal dels bibliobusos, el lliurament es farà el dia que es doni servei al municipi on viu l’usuari i prèviament es trucarà per concretar l’horari. En el cas dels voluntaris assistiran al domicili seguint les mesures covid-19 establertes en cada moment. A més, prèviament s’haurà signat un document amb l’usuari del servei, que donarà permís al voluntari per accedir a l’interior del seu domicili. En el moment de la concreció de la cita amb l’usuari es recordarà l’ús obligatori de la mascareta a l’hora de rebre els documents.

Quin tipus de documents es poden sol·licitar en préstec i quants?


Es podran demanar fins a 15 documents d'entre tots els que es presten habitualment al bibliobús: revistes, novel·les, biografies, assajos, pel·lícules en DVD, música en CD. L’usuari només ha de demanar els documents que li interessin del catàleg, i el bibliobús els hi farà arribar a casa. Per fer el retorn de documents, els usuaris es posaran d’acord amb el voluntari sobre el dia i l’hora que es farà la recollida. Posteriorment, s’encarregarà de portar tots els documents de nou al bibliobús. Els usuaris podran tenir en préstec els documents durant un mes. Si passat aquest termini no s’ha fet la recollida dels documents, es trucarà l’usuari per concretar una data o fer la renovació dels préstecs.

 

Participació