En marxa una campanya de mecenatge per fer possible el conte infantil «El passerell del Berguedà»

Meritxell Pubill i Joan Peralba escriuen una història per a infants de sisè de primària i primer d'ESO, que destaca els valors de la superació personal i l'ajut d'altres

Joan Obiols
29 de març del 2022
Actualitzat el 30 de març a les 18:01h
El conte està subtitulat en català, castellà i llenguatge de signes.
El conte està subtitulat en català, castellà i llenguatge de signes. | NB
Meritxell Pubill i Joan Peralba són una parella que viu a Berga que han creat l'obra infantil "El passerell del Berguedà", un llibre dirigit a alumnes de sisè de primària i primer d'ESO, escrit en català, castellà i en llenguatge de signes, que destaca els valors de la superació personal i l'ajut d'altres a través d'una història protagonitzada per un passerell anomenat Pepito. La idea neix d'un regal d'aniversari entre els autors, amb la qual han estat treballant des d'abans de la pandèmia. Ara, un cop finalitzada la creació de l'obra, han posat en marxa una campanya de mecenatge per tirar endavant l'última part del projecte, de manera que puguin disposar dels primers exemplars. Han d'aconseguir 5.000 euros abans de l'1 de maig.

L'obra es desenvolupa entre la Font Negra i l'entorn natural de la Figuerassa, amb el passerell Pepito com a protagonista, que vol fer realitat el seu somni de compondre una melodia. L'obra narra tot el procés que fa l'ocell per sobreposar-se a les burles d’aquells que no el comprenen i al menyspreu i discriminació d’altres passerells per raó d’origen. Compta amb el suport d’un voltor, en Guillem, que l’ajuda a creure en ell mateix i en la seva capacitat per fer allò que vulgui.

Els autors detallen que la història vol transmetre dos valors principals. D’una banda, la superació personal, és a dir, la capacitat que els humans, igual que en Pepito, tenim per suportar la solitud arran de la incomprensió dels nostres iguals. I, de l’altra, com superar aquesta situació gràcies a l’ajut d’altres, d’aquells que ens fan adonar dels nostres valors i capacitats. Fan referència a la resiliència i al poder de l’amistat.

L'obra té en compte l'educació inclusiva, tant per a sords com per a deficients visuals, així com per a alumnes de trastorns amb TDAH, dislèxia, DIL, aula oberta o aula d'acollida. Per aquest motiu, el conte està subtitulat en llenguatge de signes en català i en castellà. Per altra banda, el projecte inclou una guia didàctica per treballar diferents propostes d'activitats a les escoles i que tenen com a punt de partida el llibre: educació física, matemàtiques, Vip, valors, ciències socials, música, català, castellà, anglès, tecnologia o ciències naturals. 

Per participar en la campanya de micromecenatge i conèixer tots els detalls del projecte, pots entrar en aquesta web
Arxivat a