El PSC alerta de «conseqüències fatals» si no es desdobla la C-16

Els socialistes presenten una iniciativa parlamentària per a conèixer el fluix de vehicles a la C-16, entre el període de 2016-2021

Joan Obiols
09 de febrer del 2022
Actualitzat a les 11:33h
Cues a la C-16 al seu pas per Berga
Cues a la C-16 al seu pas per Berga | NacióBerguedà
El Partit dels Socialistes de Catalunya (PSC) exigeix al Govern de la Generalitat el desdoblament del tram de la C-16 que va de Berga al Túnel del Cadí. En una nota de premsa, els socialistes alerten que l'entrada d'alguns vehicles als nuclis urbans de Berga i Guardiola de Berguedà per esquivar els col·lapses a la carretera de cada cap de setmana, pot comportar unes "conseqüències fatals". Segons un càlcul estimatiu de la mateixa formació, entre 1.000 i 1.500 vehicles s'endinsen pels pobles a la recerca de vies alternatives per avançar la cua.

Sobretot, fan referència aquells que entren a Berga els divendres a la tarda per la carretera vella de Cal Rosal i agafar la C-1411, que connecta amb Cercs. Així com els vehicles que retallen per dins el nucli de Guardiola de Berguedà per evitar part de les retencions que es produeixen els diumenges a la tarda en aquest tram de la C-16. Alerten que el gran volum de cotxes és "molt perillós" per a nuclis urbans i "molt caòtic" per les carreteres antigues.

En aquest sentit, han presentat una pregunta a la Mesa del Parlament perquè informi del fluix de vehicles a la C-16, entre Berga i el Túnel del Cadí, entre el període del 2016-2021 i desglossat per mesos. La formació recorda que "segons les normes de la Generalitat", quan se superen els dotze mil vehicles diaris en una via, aquesta ha de ser ampliada. "Estem convençuts que molts dies doblem o tripliquem aquesta xifra", defensen els socialistes i demanen una resposta "ràpida i definitiva" a una ampliació que acumula "retards i incompliments".

La principal proposta que hi ha sobre la taula és l'ampliació de 21 quilòmetres de la via entre Berga i Bagà que inclogui trams amb quatre carrils i tres de reversibles. Segons la Generalitat, a finals del 2021, el projecte ja encarava el tram final amb la redacció definitiva, malgrat que no s'havien respost les al·legacions que van presentar els diferents actors polítics i socials de la comarca. 
Arxivat a