La multinacional Pauling compra Liven «per a créixer en el mercat europeu»

Els 290 empleats de l'empresa berguedana no perdran el lloc de treball i passaran a ser membres de la companyia finlandesa

Redacció
19 de gener del 2022
Actualitzat a les 19:45h
La planta de Liven a Berga
La planta de Liven a Berga | Intersindical-CSC
La multinacional finlandesa d'alimentació i begudes Paulingha adquirit l'empresaLiven, amb oficines a Sant Cugat i instal·lacions als polígons de Berga i Puig-reig. L'adquisició té com a objectiu "el creixement del negoci de snacks i productes tex-mex a l'Europa occidental". L'empresa berguedana, especialitzada en snacks, va generar un valor d'ingressos de 63 milions d'euros el 2020 i dona feina a 290 persones.

En un comunicat emès aquest dimecres a la tarda, Liven defensa que la compra que ha fet Pauling, permet combinar l'experiència en saboritzants i productes tex-mex de la multinacional finlandesa amb les capacitats d'innovació i fabricació de snacks de gran qualitat de l'empresa berguedana. Un fet que, segons indiquen, pot reforçar la posició líder de Pauling en el mercat.

De la mateixa manera ho expressa el CEO de Pauling, Rolf Ladau, qui considera l'adquisició de Liven com "un pas important en l'execució de l'estratègia de creixement i de liderar el sector de manera sostenible". Liven també posa en valor el fet de "compartir els mateixos valors sostenibles amb el planeta i la defensa de les persones" amb Pauling. El CEO de l'empresa berguedana, Salvador Montagut, es mostra "molt satisfet" i considera que d'aquesta manera es garanteix "un futur sostenible per a Liven, els seus empleats i el Berguedà".
290 empleats entre Berga, Puig-Reig i Ocaña
En el comunicat, Liven assegura que els 290 empleats que treballen actualment a les instal·lacions de producció de Berga i Puig-reig, i el centre de distribució d'Ocaña, no perdran el lloc de feina i passaran a ser membres de Pauling.

Aquesta macroempresa és líder a Europa en productes tex-mex, que es comercialitzen a nivell internacional en 70 països. La companyia finlandesa té 2.000 empleats repartits en 13 països. A més, compta amb 5 marques -Pauling, Santa Maria, Risenta, Gold&Green i Poco Loco- de productes relacionats amb el cafè, begudes, productes tex-mex i espècies, snacks i opcions vegetals. Les vendes de Pauling van ascendir a 920 milions d'euros el 2020. 

 
Arxivat a