L'ADBerguedà posa les bases de la nova Estratègia Berguedana 2015-2020

S'iniciarà un procés participatiu per tal de definir fins a 10 nous projectes clau

Redacció
29 de maig del 2015
Actualitzat a les 11:44h

Reunió per configurar la nova Estratègia Berguedana Foto: ADBerguedà


Aquest dimecres, l'Agència de Desenvolupament del Berguedà va analitzar els resultats de l'Estratègia Berguedana que acaba aquest 2015, i va començar a posar les bases del que serà el nou full de ruta fins al 2020. Això es va realitzar durant una reunió d'avaluació i revisió del projecte, que estableix aquells projectes clau per impulsar el Berguedà per tal d'establir una identitat comarcal econòmica definida i una capacitat de competitivitat territorial. 

Concretament, l'Estratègia Berguedana està orientada a les administracions públiques, i als actors econòmics, educatius i socials de la comarca. En aquesta, durant els anys 2011 i 2012 es va plantejar la necessitat de vertebrar el desenvolupament econòmic i social del Berguedà mitjançant la formació i l'atracció de noves inversions. Entre els projectes que es van marcar, van sorgir plans d'emprenedoria i innovació, i la constitució dels clústers agroalimentari i tèxtil-sanitari, objectius complerts, segons l'Agència. 

De cara al 2020, però, s'han de replantejar nous projectes i tornar a estudiar les necessitats de la comarca. Per això, l'ADBerguedà iniciarà un procés de concertació i participació per determinar un màxim de 10 finalitats pel creixement del territori. Aquest procés, han explicat, ha de servir per identificar, a través de les estratègies d'especialització intel·ligent RIS3, la participació de la comarca en un projecte europeu d'especialització i competitivitat territorial.