GASTRONOMIA

La Cuina del Bolet engega la temporada al Berguedà amb catorze restauradors

Una part dels beneficis que es recaptin amb la campanya gastronòmica es destinarà a La Marató de TV3

per NacióBerguedà, La Pobla de Lillet, Catalunya | 20 de setembre de 2021 a les 13:37 |
Presentació de la Cuina del Bolet 2021 | ACEB
El bolet és el gran protagonista de la tardor al Berguedà. Mentre la natura es tenyeix de vermell i marró, a la taula podem degustar un dels productes estrella de la comarca. Per això, un any més, l’Associació d’Hostaleria i Turisme organitza La Cuina del Bolet del Berguedà. Fins a 14 restauradors de la comarca han creat menús pensats per degustar diferents tipus de bolets i donar a conèixer maneres noves de consumir aquest aliment tan valorat.

Durant la presentació que ha tingut lloc aquest matí a La Pobla de Lillet, s’han anunciat tots els detalls de la campanya gastronòmica d’enguany. Jordi Badia, president de l’Associació d’Hostaleria i Turisme, Xavier Serra, regidor de Turisme i Promoció Econòmica de la Pobla de Lillet i Lluís Vall, president de l’Agència de Desenvolupament del Berguedà, han estat d’acord en la importància que un aliment tan preuat es trobi a la nostra comarca.


La Cuina del Bolet començarà el 25 de setembre i s’allargarà fins al 15 de novembre, tal i com ha explicat Badia. Durant aquestes setmanes, els comensals d’arreu tindran una gran varietat de menús on triar, siguin menús tancats, menús degustació o  menús a escollir. Badia també ha afirmat que els preus dels menús oscil·len entre els 20 € i els 62 €. A més, en aquesta edició s’ha incorporat un sistema per mesurar l’efectivitat de la campanya. D’aquesta manera, se sabrà quantes persones han visitat la comarca degut a La Cuina del Bolet i si la publicitat que s’ha fet als diferents mitjans és efectiva.

Per part seva, el Xavier Serra, ha agraït que la presentació del bolet es faci en un entorn com el de la Pobla de Lillet. També ha assegurat que el nivell culinari dels restaurants de la comarca és molt alt i que incrementa la seva qualitat amb aquest producte de proximitat com és el bolet. Serra ha volgut celebrar l’arribada d’aquestes joies gastronòmiques i recordar que la Fira del Bolet a la Pobla de Lillet, que se celebrarà el 25 de setembre, compta amb 31 anys d’història.


Per últim, Lluís Vall ha volgut remarcar que el bolet és un producte turístic que hem de saber aprofitar. “Si el bolet és el que ajunta a tots els municipis del Berguedà, és a partir d’aquí on tenim l’avantatge per continuar el bon ritme que ha tingut l’estiu”, afirma Vall. El president de l’Agència de Desenvolupament del Berguedà també ha comentat que “el perfil que ve al Berguedà són visitants i no turistes, ja que la majoria no pernocta a la comarca i aquí hi tenim deures per fer”. Vall ha posat en relleu la feina dels restauradors de la comarca són uns grans coneixedors de la cuina del bolet i aquest coneixement s’aplica en una gran quantitat d’oferta. Finalment, Vall ha volgut fer una crida al civisme i ha reclamat el comportament exemplar de les persones que ens visiten.

Com a novetat, enguany la Cuina del Bolet del Berguedà col·laborarà amb la Marató de TV3. Una part dels beneficis que es recaptin amb la campanya gastronòmica es destinarà a aquesta iniciativa, que aquest any se centra en la Salut Mental.

La vint-i-unena edició de la Cuina del Bolet s’ha organitzat amb la col·laboració de l’Agència de Desenvolupament del Berguedà, el CCAM, la Diputació de Barcelona, la xarxa de productes de la terra i està patrocinada per Cellers Abadal, Cava Rovellats i Monbolet.
 

 

Participació