POLICIA LOCAL

La Policia Local de Berga ha realitzat gairebé 6.800 serveis durant el 2020

Del total de serveis requerits, la Policia Local en va poder atendre un 92,16%

per NacióBerguedà , 22 de gener de 2021 a les 18:24 |
Policia Local | Ajuntament de Berga
La Policia Local de Berga ha estat sol·licitada per portar a terme 6.798 serveis durant l’any 2020. Aquesta xifra s’obté del programa gestor de serveis i incidències que utilitza el cos policial per registrar els serveis realitzats pel personal durant els diferents torns. Del total de serveis recollits pel sistema informàtic, més de la meitat corresponen a tasques realitzades en l’àmbit de la seguretat ciutadana.

El cap de la Policia Local, Jaume Hernández, ha valorat les dades i ha explicat que “durant el període del primer estat d’alarma es van reduir els requeriments veïnals com per exemple, els serveis relacionats amb el trànsit o els serveis de protecció escolar, etc. Si no hagués estat pel confinament és probable que haguéssim superat els 7.200 serveis anuals. Així mateix, la creació de la Unitat de Proximitat incrementarà el nombre de serveis que realitzarà la policia al llarg d’aquest any”. Hernández ha comentat que “la majoria dels requeriments han estat iniciats per persones que s’adrecen a les oficines de la policia o a través de trucades telefòniques i això posa de manifest que l’atenció que es realitza ha de ser una prioritat”.    


La regidora de Governació, Montse Venturós, ha valorat positivament la introducció del programa de registre de serveis, el qual “ens permet identificar diferents problemàtiques de la ciutat i vetllar per tractar-les o abordar-les des de diferents àmbits, com per exemple l’àmbit de la prevenció”. 

El cap de la Policia Local ha destacat la complexitat de l’any que acabem de deixar enrere i ha agraït la tasca realitzada pel cos policial i altres serveis de seguretat, així com la col·laboració ciutadana. Hernández ha esmentat que “ha estat un any difícil per a tothom a causa de la pandèmia i, per això, vull agrair el civisme mostrat pels veïns i veïnes, l’esforç i l’entrega del personal de la Policia Local i la tasca dels voluntaris i voluntàries de Protecció Civil a l’hora d’implementar les mesures de prevenció i contenció de la pandèmia”.   



L’any 2020, la Policia Local va realitzar 4.612 serveis en l’àmbit de la seguretat ciutadana. D’aquests, 1.001 estaven relacionats amb queixes i conflictes veïnals, 559 amb identificacions, 530 amb la instal·lació de punts estàtics de control, 496 amb peticions d’ajuda i auxili i 413 amb serveis, gestions i controls relacionats amb la Covid-19.

Pel que fa a la policia administrativa, es van realitzar un total de 2.009 serveis. La majoria van ser gestions d’àmbit administratiu (703) seguit de serveis amb animals (273), avís o identificació d’anomalies en la via pública (255), serveis relacionats amb establiments, indústria i comerç (161) i infraccions relacionades amb la Covid-19 (95).

Les actuacions relacionades amb el trànsit també van tenir un paper rellevant, ja que hi van haver 2.909 serveis. Les més freqüents van ser les relacionades amb la disciplina viària (1.015), seguides de les tasques de protecció escolar, els serveis de senyalització vial i la senyalització d’ocupacions de la via pública sol·licitades per particulars.

La Policia Local també s’encarrega d’auxiliar les autoritats judicials en la investigació de delictes i el descobriment o detenció de persones que hagin comès algun delicte. En aquest àmbit, durant tot l’any 2020 es van registrar 100 actuacions.  

A més, la Policia Local compta amb una Unitat de Proximitat creada al desembre de l’any passat per millorar la qualitat dels serveis d’assistència prestats a la ciutadania. Des de l’entrada en funcionament de la Unitat de Proximitat s’han gestionat i completat 8 serveis. En concret, s’han realitzat serveis relacionats amb accidents de trànsit (3), serveis de veïnatge (2), trobades amb associacions de veïns i veïnes (1), visites a bars i comerços (1) i accions amb Mossos d’Esquadra (1).

Resultat de serveis realitzats

Del total de serveis requerits durant l’any 2020 (6.798), la Policia Local va atendre el 92,16%, mentre que el 5,66% no es va poder realitzar i el 2,19% restant correspon a serveis anul·lats. El cap de la Policia Local, Jaume Hernández, ha comentat que “des de la implementació del sistema de registre de serveis l’any 2019, l’índex de serveis no realitzats s’ha reduït gràcies a la incorporació de nous agents a la plantilla. Esperem seguir en aquesta línia i poder continuar reduint aquest registre”.

Origen dels serveis 

Pel que fa a l’origen de l’actuació, el 30,45% han estat serveis planificats, el 27,54% han estat actuacions requerides telefònicament, el 17,65% han estat actuacions d’ofici, el 7,68% han estat peticionades per persones que s’han desplaçat fins a les oficines de la Policia Local, el 7,24% han estat ordenades des de la prefectura i el 3,3% s’han demanat a través del 112.

 

Participació