L’Ajuntament de Gironella reclamarà a la companyia subministradora elèctrica pel tall de llum del cap de setmana passat

El consistori també ha facilitat les pautes per tal que els ciutadans puguin fer la seva reclamació

Laura Masnou
13 de gener del 2021
Actualitzat a les 10:33h
Ajuntament de Gironella
Ajuntament de Gironella | Ajuntament de Gironella
L’Ajuntament de Gironella ha decidit fer una carta de queixa a l’empresa responsable del tall de subministrament elèctric que va deixar sense llum durant més de deu hores a prop de 600 llars de Cal Bassacs i Cal Ramons. A més, també presentarà una reclamació com poden fer tots els ciutadans afectats.

Des del consistori han facilitat a veïns i veïnes totes les pautes a seguir per tal que puguin posar una reclamació a Endesa, la companyia responsable del tall. Tal i com ens explica l’alcalde David Font, aquesta reclamació “té dues potes. Per una banda, inclou una indemnització pel dany ocasionat en el moment del tall en aliments o aparells electrònics. Per altra banda, i tenint en compte que el tall va ser superior a 5 hores, hi ha un Reial Decret que obliga a la companyia subministradora a aplicar un descompte màxim del 10% en la factura anual”.

El primer que es recomana fer és trucar directament a la companyia distribuïdora de la llum, que ha de facilitar un número d’incidència. Si en els 30 dies següents no donen cap resposta, s’ha d’entrar una reclamació amb tota la informació que sigui possible a l’Agència Catalana del Consum, ja sigui a través de la pàgina web o a l’oficina de consum del Consell Comarcal del Berguedà (amb cita prèvia).   

El tall de subministrament elèctric es va produir pels vols de les tres de la tarda de divendres i va afectar durant més de deu hores a prop de 600 llars de Cal Bassacs i Cal Ramons. Des de l’Ajuntament de Gironella es van habilitar dos espais, el Local del Blat i el Casal La Llar, com a punts d’acollida de les persones afectades, però finalment no es van utilitzar. “Vam fer un seguiment per telèfon de les persones que viuen soles, però van declinar venir a aquests espais i van preferir quedar-se a casa”, explica l’alcalde David Font. L’avaria es va localitzar en una zona complicada d’accedir, fet que va dificultar-ne la reparació.
 
Arxivat a