Puig-Reig impulsa un pla de dinamització i posicionament turístic del municipi

El projecte ha creat la marca turística 'Orígens: Puig-reig, terra d'orígens' amb quatre categories: industrial, natural, històric i rural

16 de desembre del 2020
Actualitzat a les 21:24h
Presentació del projecte per dinamitzar el turisme a Puig-reig.
Presentació del projecte per dinamitzar el turisme a Puig-reig. | Cedida
L'Ajuntament de Puig-Reig, en col·laboració amb els agents turístics i els allotjaments del
municipi, ha iniciat un nou estudi de dinamització i posicionament dels atractius turístics del territori per impulsar aquest sector, àmpliament afectat per la crisi sanitària de la
Covid-19. El consistori ha destinat una partida pressupostària al turisme de 16.000 euros. 

El treball, dut a terme per la consultora Catexperience de Berga, ha estudiat el
perfil dels visitants i turistes del municipi així com l'estat actual i el potencial dels diferents
recursos culturals, per avaluar-ne les oportunitats de millora. A partir d'aquí, s’ha establert
un pla d’acció amb la finalitat de millorar el posicionament turístic de Puig-Reig que s'ha calendaritzat per 2021. La responsable de l'estudi, Laia Andreu, ha explicat a NacióBerguedà que s'ha detectat que "un 80% dels allotjaments turístics del poble no oferten àpats" i que, per tant, cal apostar per lligar l'allotjament amb "la restauració i el comerç local".

També s'ha pogut comprovar que el perfil del client que arriba a Puig-reig és familiar i no entra dins la dinàmica de les agències de viatges. 

Algunes de les accions que es faran seran conceptualitzar una nova ruta de descoberta dels recursos patrimonials del municipi, posar en valor el llegat històric immaterial de la vida a les colònies, promoure una campanya comercial per atraure els clients del turisme rural al comerç local, digitalitzar la promoció turística i crear un pla de comunicació específic de turisme adaptat al perfil de client.

El treball té com objectius principals: "El posicionament turístic del municipi dins la destinació del Berguedà, l'avaluació, dinamització i exploració de nous productes turístics, l'establiment del turisme com a un dels motors de desenvolupament econòmic local i la digitalització de la promoció i gestió turística del municipi", segons Laia Andreu. 

En l'estudi s'han pogut identificar quatre temàtiques clau que defineixen Puig-reig: el turisme natural (i esports com el senderisme o la BTT), el turisme immaterial (festes i tradicions), la cultura medieval (esglésies, el castell de Puig-reig, l'església de Sant Martí o l'ermita de Periques), i el turisme industrial (el riu Llobregat, el museu de Cal Vidal o el llegat del tèxtil). 

Durant el 2020, s'han iniciat ja els treballs inclosos en l'objectiu de posicionament turístic del municipi mitjançant el disseny de la marca turística "Orígens: Puig-reig, terra d'orígens" amb quatre submarques: orígens industrials, naturals, històrics i rurals. La dissenyadora puig-reigenca Marina Bertran ha estat l’encarregada del disseny de la nova
identitat gràfica. La dissenyadora, àmpliament vinculada a l’associacionisme i part de
l’equip organitzatiu del Vieer Fest, ha creat el logotip de la marca i les diferents
submarques que permeten al visitant identificar ràpidament el municipi i els seus atractius
turístics.

Nova pàgina web

L'empresa berguedana La Padrina ha estat l’encarregada de desenvolupar el nou apartat
dins la web de l’Ajuntament de Puig-Reig dedicada al turisme del municipi. Aquest nou
apartat, segmentat segons les diferents submarques turístiques, està pensat per a la
gestió i planificació de les visites a Puig-Reig segons "Les 5 etapes d’un viatge". A més, la
web també incorpora propostes properes al municipi per posar en valor el territori i la
destinació en el seu conjunt, tenint en compte els municipis limítrofs.
Arxivat a