L'ACEB orienta les pimes del Berguedà per donar els primers passos en transformació digital

La patronal ha organitzat un webinar per presentar una guia que busca facilitar la integració de les noves tecnologies en les petites i mitjanes empreses

Redacció
15 de desembre del 2020
Actualitzat a les 21:03h
Webinar orientat a la transformació digital empresarial al qual hi han assistit una vintena d’empreses del Berguedà.
Webinar orientat a la transformació digital empresarial al qual hi han assistit una vintena d’empreses del Berguedà. | ACEB

Webinar orientat a la transformació digital empresarial al qual hi han assistit una vintena d’empreses del Berguedà. Foto: ACEB


"L'Associació Comarcal d'Empresaris del Berguedà (ACEB) ha organitzat, conjuntament amb la Federació d'Empresaris de la Petita i Mitjana Empresa de Catalunya (Fepime), un webinar orientat a la transformació digital empresarial al qual hi han assistit una vintena d’empreses del Berguedà. L'acte s’ha centrat en l’explicació i presentació de la guia "Transformació digital per a pimes, el repte de ser més eficient, més rendible i més competitiu en l’era de la digitalització", un document que té l’objectiu de facilitar la integració de l’ús de noves tecnologies a les petites i mitjanes empreses.

La transformació digital s'ha convertit en un element clau per a l’estratègia de molts negocis i és un requisit bàsic per a garantir la competitivitat de qualsevol organització i la supervivència de les empreses més petites en depèn. Alguns experts estimen que en els pròxims anys, el 40% de les empreses desapareixeran si no es digitalitzen.

La guia, elaborada des de Fepime en col·laboració amb l'empresa Barcelona Puffin Consulting, pretén ser una eina útil i pràctica que ofereixi informació sobre eines digitals i sobre com implantar una estratègia de transformació digital a l’empresa. És totalment gratuïta i busca simplificar la tasca d’integrar l’ús de les noves tecnologies en el dia a dia de les empreses de menor dimensió i pretén ser un instrument per a ajudar els petits empresaris a identificar les oportunitats que la nova era digital brinda als seus negocis per tal d’adaptar-se i ser més competitius.

La presentació ha comptat amb la participació del secretari general de Fepime, César Sánchez, i els dos autors de la guia, Jens Blüm i Toni Torredemer. 

La responsable de Comunicació de l'ACEB, Irene Casanova, ha començat explicant que "les pimes del Berguedà han d'afrontar el repte de la transformació digital i no veure-ho com una amenaça per a poder competir amb el comerç electrònic". Segons ha insistit, "Cap sector es pot quedar enrere". "Sabem que molts empresaris de la comarca no saben com afrontar la digitalització, per això la importància d’aquest webinar i de la guia amb la qual col·laborem amb la difusió", ha dit.

Durant la presentació, Jens Blüm, CEO i confundador de Barcelona Puffin Consulting ha descrit el perfil dels consumidors actuals: "el client és totalment digital, està sempre connectat, és un generador de continguts i no té paciència, busca la immediatesa i també demana honestedat a les empreses".  Blüm s’ha encarregat de detallar els sis eixos que estructuren la guia: les eines digitals, la ciberseguretat, la protecció de dades, casos d’èxit en la digitalització, resultats de projectes digitals i un guió de la implantació de l’ADN digital a les pimes. 

Finalment, Toni Torredemer, CEO i cofundador de Barcelona Puffin Consulting ha exposat els elements clau perquè les pimes construeixin una estratègia amb ADN digital: "Adaptar-se a la digitalització és inevitable. Per fer-ho, les empreses han de tenir clar com són i com és el seu entorn. A partir d’aquí cal crear una estratègia i comunicar-la implicant recursos i persones, fomentant la innovació i prenent decisions per tal de no quedar-se enrere i desaparèixer", ha explicat.

Torredemer també ha animat a les empreses assistents a fer un exercici d’autoconeixement i anàlisi de la seva empresa. "És essencial saber si el client obté la informació de manera presencial o bé en línia, i per quin canal compra finalment", ha detallat. En el mateix sentit,  el consultor ha afirmat que el consumidor cada cop és més digital. "Per arribar a captar aquest tipus de consumidor, cal que l’establiment tingui presència a Internet, sigui a través d’una pàgina web o de les xarxes socials. En definitiva, les empreses han de saber adaptar-se a les noves tendències de consum", ha conclòs.