El Berguedà inicia una campanya per fidelitzar les compres dels turistes de llarga estada

Els càmpings, cases de turisme rural, i altres allotjaments de la comarca repartiran 2.500 talonaris amb descomptes als seus clients

03 de desembre del 2020
Actualitzat a les 16:06h
El president de l'Agència, Lluís Vall, el president de la UBIC de Berga, Xavi Orcajo, el secretari dels Càmpings del Berguedà, Lluís Barniol, el membre d'Hostaleria i Turisme, Albert Palau, i el president de l'Agroturisme, Oriol Baños.
El president de l'Agència, Lluís Vall, el president de la UBIC de Berga, Xavi Orcajo, el secretari dels Càmpings del Berguedà, Lluís Barniol, el membre d'Hostaleria i Turisme, Albert Palau, i el president de l'Agroturisme, Oriol Baños. | ADBerguedà
Tret de sortida a la campanya Gaudeix del Berguedà per captar i fidelitzar les compres dels visitants que fan llargues estades a la comarca i així donar impuls al comerç de proximitat entre els turistes. Els càmpings, cases de turisme rural, i altres allotjaments del Berguedà repartiran 2.500 talonaris amb descomptes als seus clients.

La campanya es tirarà endavant gràcies a la col·laboració entre l'Agència de Desenvolupament del Berguedà, l'Associació Hostaleria i Turisme del Berguedà, l'Associació de Càmpings del Berguedà i l'Associació d'Agroturisme del Berguedà. Els responsables de les entitats del sector turístic i comercial han presentat la iniciativa aquest dijous al matí. 

El president de l'Agència de Desenvolupament del Berguedà, Lluís Vall, ha explicat que "era necessari articular una connexió entre turisme i comerç, amb aquesta campanya mostrem al turista la qualitat i oferta comercial del Berguedà". 

L'objectiu de Gaudeix del Berguedà és "incentivar que els visitants coneguin i utilitzin petits establiments de diferents municipis, i d'aquesta manera fomentar que acabin fent les seves compres de manera regular comerç de proximitat, ja que actualment les grans superfícies comercials s'enduen bona part de la despesa que els visitants fan a la comarca", segons han apuntat els impulsors de la iniciativa. Els talonaris que es distribueixin entre els turistes tindran vigència fins al 30 de juny de 2021.

En aquesta campanya hi participen 90 establiments de 15 municipis del Berguedà. Entre els quals hi ha representants de tots els sectors: alimentació, equipaments i complements de la llar, moda i complements per a les persones, oci i cultura, restauració, i serveis.

Lluís Vall ha argumentat que "el binomi comerç i turisme ha de ser a partir de ja mateix una oportunitat per a tots plegats".

Cada establiment ha escollit el tipus de descompte o promoció, assumint el seu cost i intentant fer propostes atractives pels visitants, mentre que les despeses de disseny i impressió dels talonaris han anat a càrrec de l'Agència de Desenvolupament del Berguedà, així com la coordinació i implementació de la campanya.

Els talonaris, a part d'incloure promocions i les descripcions dels establiments i de les associacions de comerciants, també contenen informació turística genèrica del Berguedà, amb el propòsit que "el visitant conegui nous indrets, i així promoure la desestacionalització turística, allargar-ne l'estada i persuadir-lo que repeteixi la visita al Berguedà, i que això reverteixi en el comerç i serveis de proximitat".

Les properes setmanes l'Agència de Desenvolupament del Berguedà es tornarà a reunir amb les associacions de comerciants per tal de començar a treballar en el projecte del qual ha de ser la campanya de dinamització comercial 2021.